Met wind mee zit je zo in Middelburg

Nederland, Middelburg

Soms kun je de wind vervloeken. Vandaag zou dat niet in ons opkomen. Ja, soms zit het mee.
Nadat we met een bende gras aan de poten en banden camping Stakkes Hoeve hadden achtergelaten, vervolgden weer onze tocht. Ja, de boer moest gisterenavond nog even met de Torro het hoge gras kortwieken. Dus alles zat onder het gras, van tent, slippers etc. Het was een grote groene bende in het toilet.
Ach, na een paar kilometer hadden we er geen last meer van. Niet veel later tuften we Zeeland binnen. Na 20 km al aan de koffie was erg verstandig want hierna was het links de Schelde en rechts uitgestrekte weilanden.
In 's-Gravenpolder konden we bij de Chinees wat drinken. In de kleine dorpjes hadden de mannen een pak aan en de vrouwtjes een hoedje op. Dan weet je dus genoeg.
Voor twee uur en 100 km verder zaten we al op een terras in Middelburg. Een Radler ging er vlot in. Daarna nog een softijsje.Duurde even want hij ijsje van Watsina viel de chocolade in. Dus moest het meisje een nieuwe dippen. Dat ging iets beter alleen zat ze er nu zelf onder.
De tent staat op zorgboerderij en camping Pitteperk. Watsina heeft de kleren op 60 graden gewassen en de rest in de vriezer gegooid, hopen dat de haren van die rupsen het loodje leggen. Bart heeft net bij appie nog wat drank ingeslagen. De teller bleef staan op 102 km. Morgen gaan we de Zeeland brug over, of het wordt poesten tegen de wind of we hebben mazzel, maar dat horen jullie morgen.

Dank zij de mannen in pak en de vrouwtjes met hoeden mocht je niet vloeken. De Heilige Wind zat gewoon mee! Ik hoop voor jullie morgen meer mannen en vrouwtjes met hoeden en petten.

Thea en Johan 2019-06-23 19:08:27

De rupsen gaan pas bij 600 Gr dood. Of de haren de vrieskou overleven weet ik niet. Maar vervelend is het zeker die jeuk. Als je op de brug de wind op de kop krijgt dan kun je inderdaad aan de bak. Eigen ervaring Maar eerst vanavond genieten van het mooie weer 🌅🏕️

Peter 2019-06-23 19:14:58

Jeetje Watsina , ik heb met je te doen . Die akelige steek /jeuk bulten . 60 graden zou moeten helpen en niet zweten maar ja dat is een beetje moeilijk als je fietst . Mooie blauwe luchten op de foto’s , heerlijk weer om op de fiets te rijden .

Anja H 2019-06-23 19:47:46

Het weer zit jullie mee. Hoewel, als het zo warm is als nu? Veel plezier en geniet ervan.

José 2019-06-24 16:02:21

Van weekend wezen fietsen. Ik dacht vanmorgen nog aan muggenbultjes. Koos hielp me uit die droom, eikenprocessierups. Niks gezien tijdens het fietsen en ook niet aan gedacht. Ik begrijp jullie ongemakken daarmee des te beter. Jullie hebben overigens superweer, misschien een beetje te heet voor morgen en overmorgen. Watsina kennende zal dat niet zo gauw het geval zijn. Jullie foto's en bijbehorende verhalen zijn leuk om te volgen en laten zien dat er heel veel leuke plekjes in ons kleine kikkerlandje zijn. proost voor vanavond.