Watsina snelt op haar tijdritsokken door de regen

Duitsland, Nartum

Grossenmeer - Hamburg - Natrum 110 km 7 uur 15 min

De camping op Grossenmeer waren we gauw zat. We zaten de hele avond in onze Vaude tent. We waren er gisterenavond blij mee. Buiten regende het constant, dus zaten we met de stoeltjes binnen in de tent. Kopje koffie, biertje, wijntje en wat te snaaien. Omdat het bleef regenen dus ook maar gekookt in de tent.
Vanmorgen was het droog, en viel de nattigheid van de tent nog mee. Omdat we gisteren al een huisje in Nartum hadden geboekt , hadden we geen haast. Watsina had na 123 keer op buienradar te hebben gekeken haar snelle sokken maar aan gedaan ( zie foto), al bleef het lang droog.
Onderweg bij een bakker ons even verwend op een lekkere stuk taart met aardbeien. De meeste supermarkten waren vandaag allemaal dicht.
De route was wederom mooi al kwam aan Hamburg geen eind. Aan het eind was het ineens druk op de terrassen. Allemaal Turkse kerels en een vieze wiet lucht. Geen buurt om te wonen en zeker geen om een camping te zoeken.
Na Hamburg reden we door mooie bossen al waren niet alle wegen echt prettig aan het gat.
Watsina kreeg de laatste 30 km haar zin. Het begon flink te regenen en waren we blij dat we ergens droog konden overnachten. We hebben een mooie kamer, en de douche was heerlijk. Straks gaan we lekker uiteten. Nog een paar dagen dan kunnen we zeggen, we zijn er bijna.
1758 km gefietst en 126 km met de boot, totaal 1884 km.

Snelle schoenen Watsina, willen jullie zo graag naar huis? Het weer zal hier zeker de reden van zijn, de laatste dagen zit het op dat vlak niet mee. Zo’n route over de Elbe mag er zijn, jammer dat de brug gesloten was. Al fietsend over deze brug zou een mooi plaatje opgeleverd hebben voor het ‘plakboek’. Jullie zorgen wel voor gezonde/lekkere maaltijden, is ook wel nodig om de lol Erin te houden, lijkt mij. Alle regen en tegenwind van de afgelopen dagen zal het moraal niet ten goede komen,. Om deze op te peppen is zo’n maaltijd een must. Even volhouden en dan lonkt het eigen bedje weer!

Richard 2021-08-01 21:18:36

Een goed bord eten! Iets vrolijker kijken Bart ;-) Hopelijk houden ze boven de kraan een paar dagen dicht. Fiets ze! Groet, Lampie