Dag 15. Plasmolen - Mook - Groesbeek - Berg en Dal - Beek - Duiven - Rheden - Posbank - Vorden - camping de Goldberg 91 km

Nederland, Vorden

Zo het zit er bijna op. Voor de laatste keer hebben we de tent opgezet. De luchtbedjes opgepompt. We staan op camping de Goldberg tussen Vorden en Lochem.
Vanmorgen was door de dorre ondergrond het grondzeil hartstikke vies. Voordat we dat droog en schoon hadden konden we op pad.
Het begon direct al flink omhoog. Bij Mook werden de spieren gelijkt getest.
Het ging de hele dag op en af. De hoogtemeters kwamen er vandaag wel. Zelfs de Posbank zat weer in het programma.
Het was zaterdag, veel fietsers op de racefiets en de valse fiets. Sommige zitten trots als een pauw op zo'n elektrisch apparaat wanneer ze bij een pontje omhoog fietsen. Daar wil het nog weleens steil zijn. Met onze fietsen komen we er ook want die van ons kun je alvast in een lichtere versnelling zetten.
Maar de helft van de valse fietsers zijn een gevaar op de weg. Het slingert en valt bijna van de fiets wanneer ze opstappen. Velen gelukkig met helm maar ook veel dwazen niet. Tijd voor een fietsrijbewijs misschien?
Door drie pontjes duurde de dag wel wat lang maar het weer was prima.
We zitten nu nog te dubben hoe we morgen naar huis fietsen. Rechtstreeks naar Hardenberg of via ijssalon Ekkelenkamp naar Hardenberg.

Morgen is zondag, dus hou rekening met wachtrijen bij Ekkelenkamp. Nog een keer plaatjes dus. Bedankt voor het laten meegenieten van jullie reis door deels onontdekt en verscholen Nederland. Tot ziens ergens langs de groene velden, of weet ik veel waar. Lampie.

Lampie 2022-08-06 19:45:50

Jullie hebben gedacht aan de molendag in Ommen, gezien de eerste foto’s. Jammer dat jullie niet alle pontjes op de foto hebben, anders was dit een mooi thema geweest voor een fotoboek. Misschien iets voor de volgende tour d’Hollande. Die valse fietsers, deze lopen ook als een rode draad door de verslagen van dit jaar. Jouw voorstel lijkt mij een prima initiatief. Is het iets om daar ook een leeftijd aan te koppelen, of gewoon voor álle valseriken? De route die jullie vandaag gereden hebben is er inderdaad één van geaccidenteerd terrein. Dus de conditie werd weer getest, hier zullen jullie zeker en vast voor geslaagd zijn. Het ijsje van Ekkelenkamp is sowieso het omrijden waard, daarna nog even doorrijden naar Alex voor het natje dat op jullie staat te wachten. Nog 1 dagje doortrappen en dan zit de reis er weer op, knap gedaan. Leuk om weer iedere avond uit te kijken naar jullie verslag en reportage. Ben benieuwd naar de plannen voor volgend jaar, als alle beslommeringen van het huis achter de rug zijn.

Richard 2022-08-06 22:52:09

Ik heb een elektrische fiets, ben geen gevaar op de weg en ben superblij dat ik nu (ondanks handicap) toch kan blijven fietsen. Snap dat jullie daar niet van zijn, maar vind de term “valse fiets” gewoon niet leuk. Wilde het de hele tijd al zeggen, maar eigenlijk ook weer niet belangrijk genoeg. Toch ergerde ik me weer aan je term. Mag voor de rest jullie reisverslagen graag lezen. Groet, Willy