Last van eigenwijze Schotten

Verenigd Koninkrijk, Highland

Strontian naar Arisaig 75 km.
Vanmorgen was het mistig toen we opstonden. Gelijk werden we geconfronteerd met zwermen midges in de tent en ook buiten. Het was zwart van de midges. Hebben we geen last van eikenprocierups is het wel de midges. Ook het advies van Karola gevolgd. Gin tonic helpt niet. De midges spray en net werken nog het best.
We dachten een rustige korte route te hebben vandaag, maar toch weer 75 km gereden 1200 hoogtemeters aangetikt.
Bij Arisaig namen we Fish and Chips.
We waren al gewaarschuwd dat sommige campings onverbiddelijk zijn. Wij weten het nu ook. Watsina vond drie campings op de route en besloot de laatste te nemen, want dan was het niet ver meer naar de veerboot naar het eiland Sky.
Terwijl er ruimte genoeg was mochten we onze groene hulk niet neer zetten. We hadden niet geboekt dus was er geen plek.
Twee km terugfietsen lijkt niet veel maar met die klimmetjes duurt het best lang.
Wij weer chagrijnig terug. Volgende camping eerst maar gebeld maar het antwoord was het zelfde. Dus nog verder terug. Gelukkig was de derde raak.
We staan nu op camping Sunnyside, vlak aan een mooi strand.
De tocht verder was niet echt bijzonder al is de omgeving natuurlijk geweldig. Onderweg bij een buurtsuper zag ik nog een merel zijn jonkie voeren.
Omdat we weer vaak langs een hoofdweg reden was het weer uitkijken geblazen. Een hert lag langs de weg die het niet had overleefd. We konden ivm veiligheid geen foto van maken.
Morgen gaan we naar eiland Sky en tikken we de 1000 km wel aan.

T ziet er prachtig uit. En die gin tonic helpt niet tegen de midgets, maar je voelt je gewoon wat beter als je er van drinkt. :) T blijven rotbeestjes.

Karola 2023-06-01 21:20:12

Een mooie reactie van Karola op de werking van Gin-Tonic als middel tegen Midges. Ik weet alleen niet of dit het fietsen de volgende dag verbetert. Had niet gedacht dat de Schotten zo strak de regels hanteerde, misschien heeft dit te maken met de afstand van dit land t.o.v. Londen. Morgen hopelijk weer wat tijd om bijzondere foto’s te maken, het dode hert hoeven jullie niet te fotograferen. Het andere aandoenlijke natuurlijke tafereel wel.