De grens over

België, Rijkevorsel

Eerste keer tent inpakken en opbergen valt niet mee. Het was tegen 10 uur dat we vertrokken uit Boven Leeuwen. Na het Lidl ontbijt trapten we over de dijk van de Waal onze kilometers makkelijk weg. Onderweg een keer koffie, maar voor de rest was het saai. Lange rechte wegen tussen Maas en Waal. Jan Klaasen de trompetter was nergens te bekennen. In het wielerdorp Chaam namen we een Radler, waarna we even later België binnen kwamen. Daar had geen bord hoeven staan, want aan de wegen was het al goed kenbaar. Een fietspad langs een beekje, hadden de wandelaars nog spontaan de hik kunnen krijgen. Dus opschieten deed het ook niet. Tegen 17 uur kwamen we op camping Breebos aan, waar de onthaal hard verwarmend was. De luiken deden ze voor onze ogen dicht. Gelukkig was de baas in zijn golfkarretje ons behulpzaam. Bij Den Aldi de boodschappen gehaald, daarna ons potje gekookt en nu slaan we de muggen van ons af. Morgen op naar Zwanet en Richard bij Aalst. 240 km zitten er op.

Leuk deze blog en we kunnen jullie verrichtingen mooi volgen zo. Vandaag is er weer een tentje neergeplant naast ons. Morgen die van jullie en we zullen zorgen voor een voedzame maaltijd en... goede nachtrust en we duimen voor mooi fietsweer voor morgen.

Richard 2018-05-11 20:51:40

Morgen het laatste dagje in Nederlandstalig gebied, succes met jullie frans daarna! Ik hoop op mooi weer, veel plezier!

Niels Nijstad 2018-05-11 22:29:32

Hey toppers Goed bezig,morgen een beter onthaal dan vandaag,wat onaardig zeg. Suc6 met jullie trip en leuk om het op deze manier te volgen. Kalm an Ouwe en Watsina