Ferme en Ferme

Frankrijk, Villiers-le-Morhier

Zat vandaag niet mee. Omdat we te maken hadden met veel venijnige klimmetjes, besloten we om na 85 km net over half vier camping Canada op te zoeken. Na wachten en bellen kwam er geen hond. Dus maar weer verder. Op zoek naar de volgende camping. Eerst maar eens bellen vlak voordat we er naar toe zouden gaan. Ook hier weer ferme, balen. Het was al niet vroeg meer, dus eerst maar eens wat eten. Ja al die eet tentjes zijn ook ferme. Wat een klote zooi. In Houdain namen we maar een hete hond en cola. Meer was er niet. Watsina kreeg te horen dat op 25 km verder wel een camping was die niet ferme was. Dus trappen maar weer, gelukkig niet zo veel klimmen meer dus schoot wel op. Om 19.15 kwamen aan bij les LLots de St. Val en mochten we gebruik maken van een grote slaapzaal. Daar maakten we gretig gebruik van, want we hadden geen zin meer om de tent op te zetten. Nu nog een koppie cup of soep. Vandaag dus 135 km erbij, maakt totaal een dikke 800km . Morgen hopen we er een rustig van te maken.

Die Fransen zijn ook liever lui dan moe. Spreken ze wel een beetje engels?

Jitske 2018-05-16 21:36:06

Respect hoor! Wat zijn jullie goed bezig. Ga zo door. We lezen hier allemaal jullie verhalen. Groetjes

Mirjam 2018-05-16 21:37:19

Er zijn van die momenten dat je denkt, waar ben ik aan begonnen! Het voordeel is dat je na een paar dagen denkt, goh dat ik toen dat als bijna onoverkomelijk zag. Ik denk dat het vandaag zo’n dag is geweest voor jullie. Jullie komen waar velen van jullie lezers nooit zullen komen. Iedere dag weer foto’s van mooie plekken en gebouwen, van jullie zelf, de ene dag met brede grijns, de andere dag met een uitgeput gezicht. Iedere keer weer bruiner en rijker. Jullie schieten al mooi op, zeker met een dag als vandaag met een hoop kilometers meer dan gemiddeld per dag berekend. Zoals je aangeeft, zorgt deze dag ervoor dat jullie komende dagen weer wat speling hebben! Slaap lekker!

Richard 2018-05-16 21:43:01

Inderdaad een klotezooi het zit jullie niet mee,maar goed dat jullie hete hond lekker was😂zeker hopen dat het morgen beter gaat,en lekker genieten van jullie tocht samen. Maar ik zei nog zo goa toch met ut vliegtuug dan bej veule vlotter🤗maar ieder zijn ding😜maar dat weet je hé ouwe,ik haat fietsen haha Heel veel suc6 en kalm an samen. Mooie foto's 👌ajuus ma weer

Irma 2018-05-16 22:01:20

Soms zit het mee..., en soms zit het tegen... Morgen schijnt vast het zonnetje weer en noordenwind, dus in de rug!

Lampie 2018-05-16 22:07:17

Bart en Watsina, Dit is echt een boete-tocht. Weet dat met elke ontbering er weer wat vroegere zonden van je af glijden. En ik zie de lach nog op je gezicht Watsina. De oogjes nog niet ferme! Knap van jullie hoor. En onwillekeurig schieten jullie wel ontzettend op! Hoop op een goede dag vandaag voor jullie. En Bart, de journalist in jou komt echt naar boven: mooi beschrijvend en met emotie! Om maar een mooi Frans woord te gebruiken:Chapeau!