Toch maar naar Oban gefietst

Verenigd Koninkrijk, Oban

Kilberry naar Oban 99 km.
Wat een rust vanmorgen. Geen krijsende kinderen of auto lawaai. Naast de tentvpikte de kwikstaart in het gras en ernaast deed een merel hetzelfde. Een grote zanglijster voerde zijn jong. Aan de kust trippelde een jonge scholekster terwijl moeders de boel in de gaten hield. Als ik dichterbij wilde komen schetterde ze hevig, ik liet ze maar met rust. Gisterenavond nog wat foto's gemaakt tijdens een wandeling langs de kust, terwijl de zon prachtig onderging.

Het eerste gedeelte van vandaag was weer pittig.
Bij Lochgilphead besloten we toch om maar naar Oban te gaan, anders waren we al vroeg in ons uppie ergens gaan staan waar niks was. Ja een stuk gras.
We reden langs het Crinal Canal dat 15 km lang is en bestaat uit een aaneenschakeling van 15 sluisjes want er moet wel wat hoogte overwonnen worden. Het draaien gebeurt allemaal nog met de hand.
Bij Temple Wood zagen we een steencirkel. Die zijn al 5000 jaar oud en daar bij Aschnabreck is het de grootste verzameling prehistorische in de rotsen uitgehouwen reliëfs van Groot Brittannië te bewonderen.
Onderweg kwamen bij langs bij veel Lochs. Zoals Loch Fine en Loch Meljort.
De route was niet echt fijn want het was druk met auto's en vooral bij het omhoog gaan best vervelend. Al hebben ze wel veel geduld. Dat is bij ons vaak wel anders. Ze wachten netjes.
We staan op camping Roseview. Wel duur maar wel met magnetron en waterkoker. Morgen moet het wat makkelijker worden volgens het boekje.
800 km zitten erop, vandaag ook weer de nodige hoogtemeters nl 1130m. Biertje zit erin en ook de rosé van Watsina is al op, volgens haar is het net ranja.

Prachtig Bart en Watsina, ik kijk elke dag al uit naar jullie verslag en de mooie fotos 👍 mooi, maar pittig landschap, maar jullie gaan als een speer, geweldig!

Ina vZ 2023-05-30 21:53:02

Prachtige fotos weer! Tot nu toe hebben jullie geluk met het weer. Geniet van het rustige dagje morgen! Al 800 km in de benen, dan valt Watsina haar knie niet tegen ;-)

Jitske 2023-05-30 21:53:06

Prachtig; wat zullen jullie genieten. Wij hopen de komende weken te genieten van een rondje Jutland, maar dan met de tenttrailer. Goede reis verder.

Ruth en Frans 2023-05-30 22:14:28

Mooie foto's van jullie trip. De foto van de bijna vervallen steencirkel is heel bijzonder (bronstijd). Veel fietsplezier en goed weer gewenst! Groet, Willem

Willem Bemboom 2023-05-30 22:45:12

't Is wel genieten, ook op afstand.

Herman Nijman 2023-05-31 00:15:52

Niks te klagen over het weer zo te zien. Dat wil best wel es anders zijn daar. Wederom mooie plaatjes, ik fiets een beetje mee. Groet, Willem.

Lampie 2023-05-31 00:18:54

Zoals al voorgangers aangegeven hebben, een unieke ervaring. Zeker in Great Britannia without rain… Echt een andere omgeving, volgens mij genieten jullie stiekem ook van deze vergezichten en bijzondere bouwsels en natuur. Moeten jullie wel behoorlijk voor afzien en gelukkig denken de mede-weggebruikers wel aan jullie! Jullie maken ons ook deelgenoot van de reis, we genieten ook en hoeven daar niet voor af te zien… Alweer 800 km erop zitten, knap werk en zeker met de genoemde hoogteverschillen.