Vernikkeld bij de boot

Nederland, IJmuiden

Nijkerk/IJmuiden. Na een heerlijk ontbijt waarbij de gastvrouw ons de oren van de kop kletste, konden we op pad voor rit twee. Geen wind mee maar af en toe flink tegen. Via Spakenburg gingen we naar Eemdijk en konden gelijk met het pontje naar de overkant.
Na het kale landschap gingen we via Laren door een mooi bosgebied en was het tijd voor koffie. Via Bussum , Naarden vesting kwamen we aan in Muiden zonder IJ. Hadden we niks aan , je hebt hier wel het Muiderslot maar dan kom je niet in Schotland.
Op naar de hoofdstad. Fietspad is prima maar al die stoplichten schiet niet op en dan ook nog de woei op de snoete. We hadden tijd zat.
Onderweg liepen nog twee verdwaalde jonge eendjes op de weg. Ze staken veilig de weg over maar meer willen we ook niet weten.
Voor de incheck waren we ruim op tijd. Na bijna twee uur bibberen in de wind mochten we eindelijk naar binnen. We hebben een kamertje met stapelbed en een lekkere douche. Straks maar eens kijken wat hier de pot schaft. Buiten staat er nog een rij. We gaan naar Newcastle en gaat de echte reis beginnen. Vandaag niet zoveel kilometers 80.

Eulied ielui oewlui weh goed in ,aans verbraan iej

Jan nabers 2023-05-23 17:24:09

Op naar de whisky

Herman Nijman 2023-05-23 18:15:42

Wederom een mooie trip voor de boeg! Wel eerst bij de boot komen, dat kost ongeveer 2 dagen, met jullie tempo hadden jullie dit ook in 1 dag kunnen doen. De wind had dan wel uit een andere richting moeten waaien. De jonge eendjes zijn jullie dankbaar, door de tegenwind hebben jullie hun wel zien oversteken. Jullie hebben een goede warming up gedaan in ons kikkerlandje, nu op weg naar dat eiland aan de overkant. Een goede reis toegewenst en gebruik deze avond om jullie beentjes nog wat rust te gunnen, de komende dagen zullen jullie die nog hard nodig hebben. Veel plezier en behouden vaart

Richard 2023-05-23 18:36:15

Op de boot naar de overkant. Het echte werk gaat beginnen! Denk aan het verkeer aan de andere kant van de Noordzee, even wennen denk ik. Veel plezier. Lampie.

Lampie 2023-05-23 19:34:42

Kijk! De boot is gehaald. Succes! Ben benieuwd of jullie morgen dan ook bonen in tomatensaus kunnen ontbijten

Jitske 2023-05-23 20:00:21

op de boot even 14 uur rust en dan begint in Newe Castle het echte avontuur. Succes!

Willem Bemboom 2023-05-23 22:06:50

Leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto's te zien ! Goede vaart !

William T< 2023-05-24 08:25:50

Mooi hoor! Veel plezier in Schotland! Wij waren er afgelopen februari nog, het is zo prachtig!