We verlaten Engeland en het regent

Verenigd Koninkrijk, North Tyneside

Newcastle naar veerboot Newcastle 16 km.

Oh wat hadden we een mazzel. Om plm 9 uur verlieten we ons Hotel na een geweldig ontbijt.
Een droge croissant, pakje jus de orange, muesli reep, beetje yoghurt en een toffe peer.
We fietsten ontspannen naar een restaurant vlakbij de veerboot toen het begon te regenen. Daar hebben we ons tijd volbracht. We waren net op tijd binnen. Onderweg kwamen we vakantie fietsers tegen die net van de boot kwamen. Heerlijk gevoel dat ze in de regen mogen fietsen.
We namen nog een lunch en moesten toch nog even de regenkleding aantrekken voor de laatste kilometer.
Gelukkig konden we direct op de boot (voordeelvoor fietsers wanneer het regent) en gaan we straks richting IJmuiden.
Onderweg op de fiets zagen we weer de vele troep langs de weg liggen. De prullenbakken puilen overal uit en als je met een vuilniszak en grijper op pad gaat is die binnen de kortste keren vol.
We zitten hoog (11de verdieping) en buiten regent het nog steeds. Zit er op. Het was een geweldige ervaring.

Uut met de pret! Niks an te doen. Ommen is nog droog, dus Hardenberg ook neem ik aan. Wordt wel regen voorspeld. De vakantie is over, maar de box met ervaringen en herinneringen aangevuld!

Lampie 2023-06-20 16:19:13

Goed gedaan.

Herman Nijman 2023-06-20 21:41:17

Iedereen krijgt wat hij verdient! een gevleugelde uitspraak die deze trip volledig bij jullie past. Een eenvoudige maaltijd ter voorbereiding op de oversteek naar het zonnige Nederland. ook het laatste stukje Engeland nemen jullie ons mee, de volgende etappe is een lang tocht waarin jullie kunnen uitrusten na 30 dagen van inspanning, mijmeren over hetgeen jullie in deze periode allemaal gezien, ervaren en gefotografeerd hebben. Morgen weer bodem op Nederlands grondgebied, zal een stuk hectischer zijn dan de afgelopen weken. Binnenkort kunnen w jullie weer live spreken, toch ook prettig en ben benieuwd naar jullie niet genoteerde ervaringen.

Richard 2023-06-21 18:06:22

Hi Watsina en Bart, Ik heb zojuist behoorlijk wat foto's gezien van jullie fietstocht door Schotland. Wat een tocht in een prachtig land. Zo te zien hebben jullie overwegend mooi weer gehad. Helaas zijn er ook midges .... Haha het netje stond je heel flatteus. Al weer aan het plannen voor een volgende reis? groetjes uit Apeldoorn