Mooi kort tochtje naar Durness, ons hoogste punt.

Verenigd Koninkrijk, Durness

Scourie naar Durness 42 km.
Na de zware tocht van gisteren hadden we besloten om er vandaag een rustig dagje van te maken. Gisterenavond nog veel lol gehad met twee Schotten, die ons met verbazing aankeken, dat we op de fiets waren. ,, Your are crazy."
Onderweg gingen ze ons luid toeterend voorbij.
Watje had wel last van de grote bel wijn, die ze gisterenavond in de pub kreeg. Na één keer 12 % klimmen was dat wel weg.
Ook de Strava fietsers gingen ons weer voorbij. ,,Jullie maken ook lange dagen", was de vraag van Oscar Leemhuis die ons gisteren voorbij fietste.
Een andere reden om een kort dagje te doen , waren de grotten van Smoo Cave. Anders dan fietst je dat ding voorbij en hebben we wat gemist. Dus spijt hebben we niet, want het is hier wel mooi en die grotten waren zeker de moeite waard.
Ook de John Lennon memorial garden bekeken. Hij schijnt hier vroeger in zijn jeugdjaren veel op vakantie te zijn geweest.
We worden ook enkele dagen gevolgd door volk uit Alkmaar. ,, Jullie hier ook, we willen die grotten zien."
We waren hier rond 11:30 uur, de heuvels stelden vergeleken met gisteren niet veel voor. Dus was het wederom tijd voor de wasse.
De boodschappen zijn inmiddels ingeslagen en we zitten aan de drank.
Trouwens 17 dagen gefietst en 1355 km.
Vanaf morgen gaan we weer naar beneden.

Juist. Lekker rustig aan doen bij tijd en wijle. Het is tenslotten vakantie. Fietsen is leuk, ontspannen nog leuker!

Lampie 2023-06-07 20:15:22

Gave foto's weer! De grotten zien er van binnen heel blauw uit. Lijkt me toch lekker af en toe een kort fiets dagje.

Jitske 2023-06-07 20:23:28

Bijzonder knap! Wij zijn iedere keer diep onder de indruk. Mooi die foto van jullie beiden. Groet, Jacqueline en Willem Bemboom

Willem Bemboom 2023-06-07 20:27:49

Die 2 Schotten zeiden wat de nodige mensen denken… ik doe het jullie niet na, goed dat jullie af en toe ook een vakantiedag opnemen tijdens jullie trip. Dat de excursie dan minder is dan jullie gedacht hadden, kan gebeuren. We worden iedere dag getrakteerd op een foto verslag, hiermee ‘rijden’ we toch met jullie mee, de techniek staat voor niets en op deze manier ben ik hier blij mee. Succes met afzakken!