Dag 1. Door de Drentse Natuurgebieden Hardenberg - Slagharen- Geesbrug - Borger - Eext -Tynaarlo 97 km

Nederland, Tynaarlo

Hardenberg. Toch maar een rondje fietsen ondanks de perikelen met het nieuwe huis. Zonnepanelen waar geen legplan van is een dak dat ondanks de weinige regen toch een klein zwembadje is.
Vanmorgen in alle rust vertrokken richting Drenthe. Watsina heeft zelf een route in elkaar gekunsteld en dan weet je zeker dat het geen saaie tocht is. Het eerste stuk naar Slagharen was nog niet bijzonder, al kletterde bij Schuinesloot wel een schroefje ergens uit. Toch niet goed vastgedraaid. Tuurlijk hebben we reserve boutjes dus het euvel was snel verholpen
In Schoonoord gingen we zonder Ellert door de Brammerstraat en klom Watsina op een te grote stoel.
We fietsten door prachtige bossen en over mooie fietspaden. Auto's kwamen we zelden tegen. Over de Drentse Aa vonden we bij Tynaarlo camping het Groene Veld waar onze groene tent staat. Hoe toepasselijk wil je het hebben en niet duur. Ook geen gezeik over muntjes voor douchen en afwas.
Het eten moeten we nog aan beginnen maar ook dat gaat hier op zijn Zweeds. Dus een keuken met potten en pannen is aanwezig. Kan het gas bewaard blijven en doen wij alvast mee aan de besparing van 15 procent
De eerste honderd zitten er op.
(Helaas staat onze route er nog niet op, vergeten aan te zetten. Vanaf morgen zetten we hem weer aan).

Fijne vakantie, wat een leuke ronde

Karola 2022-07-23 23:09:27

Wat een leuke foto's weer en bekend terrein ook trouwens! In Gees kampeerden wij altijd toen de kinderen nog heel klein waren. Dit jaar geen vakantie (wel vrij/niet weg) voor ons. Wij blijven gezellig bij de teckeltjes... Veel plezier! Het weer werkt mee!!

Carla 2022-07-24 08:20:22

Wat een verrassing! Begrijpelijk dat jullie naar alle bouwactiviteiten en tegenslagen even van huis weg willen. Je hoofd leegmaken, wat is er dan mooier om even op de fiets te klimmen en een tour d’Hollande te maken. Zoals inmiddels een goed gebruik is, krijgen we dagelijks een update. Op die wijze kunnen we met jullie ‘meefietsen’. Heel veel plezier en zonder al teveel malheurs, een schroefje kun je de volgende keer vastzetten met Locktite of maak gebruik van zelfborgende moeren, hiermee kun je een hoop narigheid voorkomen. En ja, het lijkt erop dat Watsina teveel gespeeld heeft met de verkleinmachine van professor Barabas. Bonne route!

Richard 2022-07-24 10:26:15

Drenthe is een mooie provincie. Geniet er van en wat die zonnepanelen en dat dak betreft, dat komt vast wel goed.

Lampie 2022-07-24 11:17:39

Als jullie 2e dag naar t oosten blijven fietsen komen jullie in t mooie Pekela. En dit jaar zou ik aanraden zeker t Groningse Westerwolde niet over te slaan. Het is daar oh zo mooi.