Op de boot krijgt de konte rust

Zweden, Göteborg

Saeby - Frederikshaven - Göteborg 115 km ( 22 km.fietsen en 93 km met de boot) 5 1/2 uur

Geen stress deze ochtend. Rustig de boel inpakken en ontbijten. Bij Frederikshaven nog wat broodjes gehaald en dan wachten op de boot. Het Kattegat was lekker rustig dus het was aangenaam toeven op de boot. Wat wel opvalt zodra de bar opengaat er direct lui aan de tap staan. Achter zaten er paar luidruchtige figuren flink te heisen. Moet er niet aandenken dat van die vier er nog een achter het stuur kruipt. Beneden was een supermarkt en aangezien het bier hier goedkoper is dan in Zweden zagen we heel veel lui met drie tot vier treetjes bier weglopen. Er werd flink gezopen aan boord en bij een tocht van ruim drie uur gaan er enkelen rollend van boord.
Na de rustige tocht moesten we nog even Göteborg door. Vooral in het centrum was het erg druk en liepen ze met potjes bier gewoon op het fietspad. We waren blij dat we later rustig door het park fietsten. We staan op camping Askim net buiten Göteborg
Op het veldje staan meer fietsers. Morgen gaan we naar beneden richting Helsingborg.

Vandaag dus een soort rustdag, voor Watsina een dagje om bij te kleuren en dan te bedenken dat ze al lekker bruin is. Jullie hebben het verdient, de afgelopen dagen voldoende tijd doorgebracht op de pedalen. Jullie hebben mazzel met het weer, hier vanavond weer regen, dat blijft merendeel jullie gespaard. Als jullie regen hebben en over grondpaden rijden, is het voordeel dat je dan niet de riem hoeft te voorzien van water voor het stof! Ik denk toch dat jullie liever wat water zelf over de riem willen gooien. Het blijft een vreemde gewaarwording met de medereizigers die al zo vroeg bier achterover slaan, wij kunnen ons daar niets bij voorstellen. Blijkbaar leven wij in een andere dimensie. Goede nachtrust en ik verheug me al op het komende verslag, 1ste echte dag in Zweden.

Richard 2021-07-24 20:57:09

Lekker hoor, op het bootje, beetje van je afloeren, niks mis mee! Dagje rust, heel goed!