Zo boekje twee kan ook onderin de tas

Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Vandaag zijn we aangekomen in Oloron St.Marie, dat is dus het einde van boekje twee. Rustig pedalerend waren we net na 15 uur op de camping.
De route was leuker dan de laatste twee dagen. Wel meer klimmen met soms hele steile stukken er tussen. We kwamen ons opperhoofd uit Aalst nog achterop, maar die zien we verder ook niet meer, want voor hem was dit het eindstation.
Bij een supermarkt zagen we verder vier mannen uit Helmond die ook naar Santiago gingen, alleen niet via de zwaarste route.
Onderweg komen we steeds meer dingen tegen die verwijzen na de pelgrims.
Onderweg vlogen er heel veel rode wouwen boven ons met de herkenbare W staart. Ook de slechtvalk was een paar keer te zien met zijn snelle duiken.
Het eten hebben we ons makkelijk gemaakt, want op 500 meter van de camping is een Mac.
Morgen wacht ons een zware tocht. We gaan dan naar 1650 meter hoogte. De col de Somport gaan we op. Deze klim duurt een 55 km dus we kunnen onze lol op. Vandaag bleef de teller staan op 94 km.
We gaan nu aan de wijn en bier. Watsina koopt elke keer wijnflessen met kurk...en wat hebben we niet?...Een kurkentrekker, dus mag Bart bij de buren daarom vragen. Proost en tot morgen.

Schiet mooi op zo! Proost en geniet saampjes! Groetjes uit Heerde.

Margo 2018-05-24 20:18:42

Nou..., een kurketrekker is toch het eerste wat je in je reistas stopt...! Mooi, vogelties kiek'n onderweg.

Lampie 2018-05-24 22:11:55

Ik denk dat Watsina daar wel een gedachte bij heeft, als ze dat blijft doen... toch maar eens aan haar vragen Bart! Een goed glas wijn als voorbereiding op de zware etappe van morgen lijkt mij passend. Even knok out gaan op deze wijze voelt beter dan dit doen tijdens zo’n beklimming. Die Brabanders kiezen vaker voor de makkelijkere weg om iets te bereiken 😉 Jullie hebben Voorafgaand aan deze tocht voldoende km in de benen, ik verwacht dat jullie straks als een vogel naar boven vliegen. Hooguit een aantal aasgieren boven jullie cirkelend in de hoop dat jullie vallen! Deze gaan jullie teleurstellen, in recordtempo rijden jullie naar de einstreep van deze rit. Succes maar weer

Richard 2018-05-25 01:12:27

Ik moet zeggen dat ik het heel erg knap vind wat jullie doe. Aan de foto’s te zien hebben julie nu goed weer. Wij hebbeb gister3n onze eerste zonloze dag gehad en dat is toch even wennen. Vandaag(donderdag) weer volop zon maar wel fris(14 gr) en een straffe noordwester. We genieten hier met volle teugen en ook van jullie reisverslagen. Suk6 morgen met de beklimming Groeten uit Tofino vancouvereiland Canada

RiaenPeteropreis 2018-05-25 03:35:09

Zag vanmiddag (vrijdag de 25e) Tom Dumoulin over de Finestre in Noord - Italië rijden. De tocht voor jullie van vandaag heeft vergelijkbare uitdagingen. Ik denk dat een glaasje Fleur des Landes de spier- en zadelpijn zeker zal verzachten. groetjes uit Apeldoorn