Mooi op tijd op de camping

Zweden, Skåne County

Glommem - Falkenberg - Halmstad - Bastad 103 km.6 uur

Op tijd de tent uit want we verwachtten regen vandaag. Door de harde wind was alles kurkdroog. Voor 8 uur zaten we al op fietsie. Bij Falkenberg bij de Coop ons ontbijt gehaald en we konden weer verder. De route was mooier dan gisteren. Minder vaak op de grote weg. Vlak voor Halmstad kwamen we een Burgerking tegen. Omdat het lunchtijd was dus ff wat gegeten. Het was een grote stad en de meeste stoplichten stonden op rood. Het laatste stuk was prachtig over goede gravelpaden.
We staan nu op een mooie camping bij Bastad en wordt dit onze laatste nacht in Zweden. Snel wat boodschappen gedaan, om vervolgens om 14:00 uur al op de camping te zijn. Nu lekker ontspannen bij de tent. Overigens is het op een paar spetters na droog gebleven met een heerlijk temperatuurtje.

Watsina is aan het bier 🤪. De wijn vindt ze te duur dus is ze overgestapt op het gerstenat. Zwaar bier hebben ze hier niet echt. Het is allemaal tussen de 2.5 en 3.5 procent. Sinds de overtocht met de boot misschien wel verstandig.

We hebben nu 1145 km.gefietst en zijn 100 km met de boot geweest.

Weer eens een andere dag, proberen te anticiperen op de weersverwachting en dan, op een enkele druppel na, blijkt dit anders uit te pakken. Geeft weer andere mogelijkheden, zoals Watsina aan het bier. Jammer dat je juist dit niet op de gevoelige plaat hebt vastgelegd. Of is deze niet door de screening van Watsina gekomen? Verkeerslichten kunnen hinderlijk zijn, hebben jullie vandaag ervaren, maar rotondes waar je niet door kunt rijden kunnen hetzelfde effect hebben. We zijn verwend in Nederland, veel aparte fietspaden en bij de aanleg wordt rekening gehouden met oversteken. Momenteel wordt er tussen Dalfsen en Ommen aan 45ongelijkvloerse kruisingen gewerkt voor fietsers over een afstand van 8 kilometer. Het mag wat kosten. Gravelpaden kom je hier niet veel tegen, regen des te meer. Morgen weer voet aan wal in Denemarken? Geniet van de ‘Radlers’ en morgen hopelijk een droge fietsdag.

Richard 2021-07-26 18:10:02

Radlers kennen ze in Denemarken en Zweden helaas niet.

bart.watsina.travels 2021-07-26 18:46:12

Geluk met dat lichte bier. Bier slaat in de benen, maakt het fietsen niet gemakkelijker ;-) Veel plezier nog op jullie tocht. Niet vergeten te genieten ondanks ongenakken als zadelpijn, gravelpaden en eindeloos lijkende parallelwegen langs de snelweg. Komt vast goed, ik zie mooie plaatjes!