Dag 16. Vorden - Lochem - Markelo - Rijssen - Wierden - Den Ham - Ommen - Junne - Hardenberg 105 km.

Nederland, Hardenberg

Zo we zijn weer thuis. Na een geweldige
avond op de camping. Om half acht begon het SOS Matrozenkoor uit volle borst te zingen. Ben dus helemaal op de hoogte van de Klok van Arnemuiden en andere zeemans liederen.
Ook Jan Smit ontbrak niet en meer van die palingsounds. Ook Frans Boer kwam langs met heb je ff voor mij. We zaten op de eerste rij. 50 meter van ons plekje.
Dan kom je er later achter dat doof zijn ook voordelen heeft. Cruyff zei al eens ieder nadeel heeft zijn voordeel.
Toen ik om 22 uur mijn antennes uit deed was het rustig. Watsina heeft nog een uurtje kunnen genieten haha.
Vanmorgen toen ik naar het toilet ging hoorde ik een vreemd geluid. Zelf maak ik ook wel eens wat knettergeluuden. Zeg maar bierscheetjes. Vanmorgen zat er iemand naast me en daar kwam me een kabaal uit. Een scheepstoeter van een cruiseschip is er niks bij.
We hebben ook op de laatste tocht weer mooie plekjes gezien. Ook vlakbij waren er plekken die we nog niet kenden. Bij Rijssen is het ook een waar paradijs waar de heide mooi paars kleurt.
Toch maar naar Ekkelenkamp. Richard en Zwanet stonden ons op te wachten. Zie foto's. Zwanet nog bedankt voor het ijsje.
Niet veel later waren we thuis en had buurvrouw Ineke heerlijk koud water voor ons. Alex had onze koelkast gevuld met bier en rosé.
Iedereen bedankt voor volgen en reacties. Watsina voor de prachtige route en nog veel meer. Bedankt

Leuke trip hebben jullie gemaakt en we hebben met plezier jullie verrichtingen gevolgd. De plaatjes zorgen voor een helder beeld en zoals Zwanet vanmiddag al aangaf, wat is Nederland toch mooi. Zeker als we de bloeiende heide zien in Rijssen. Zuid Europa gaat duidelijk gebukt onder de hitte van dit moment waardoor deze kleuren bijna niet waarneembaar zijn in die streken. Jullie hebben een goed moment uitgekozen en de nodige kilometers erop zitten. De laatste vraag die nu nog open staat: hebben jullie vandaag een appelgebakje gegeten? Tot snel en ik ben benieuwd naar het fotoboek, laat maar weten als die klaar is, komen wij op de valse fietsen jullie opzoeken in het Hardenbergse.

Richard 2022-08-07 20:51:32

Welkom thuis! Wat leuk om zo met jullie mee te rijden!

Roos 2022-08-07 22:02:19

Bedankt voor de leuke verslagen en mooie plaatjes. Komende dagen maar even achterover met de beentjes in de lucht, het wordt hot, hot, hot!!!

Lampie 2022-08-07 22:06:29

Het was weer leuk jullie avonturen te volgen! Jullie zijn een goed team zo samen! En nu lekker niks morgen, voordeel van met pensioen zijn. Je vakantie is nooit over en je hoeft morgen er niet vroeg uit!