Dag 14. De Torenvalk - Helenaveen - America - Horst - Nieuw Bergen - Gennep - Milsbeek - Plasmolen camping de Geuldert 93 km

Nederland, Milsbeek

Dag 14. De Torenvalk - Helenaveen - America - Horst - Nieuw Bergen - Gennip - Milsbeek - Plasmolen camping de Geuldert 93 km.

Door de regen laat op pad. Om half acht kletterde het nog op de tent en dan ga je niet je nest uit.
We verlieten Driekske en Fritzke de twee pony's die naast ons stonden.
Onze camping heette de Torenvalk. Bij Bergzicht , Boslust , Wijde Blik en Berg en Dal heb je een idee hoe ze op de naam zijn gekomen. De baas vertelde dat hij 16 jaar geleden was begonnen. Aan de rand hing een Torenvalk kast. Twaalf jaar heeft de Torenvalk daar gebroed. Hij had een prachtig uitzicht en vangplek. De laatste vier jaar komt de vogel niet meer omdat er meer bossages zijn gekomen. De Torenvalk komt dan niet meer want zijn jachtterrein is weg.
Op het toilet hangt een mooie foto van drie jonge Torenvalken die op het punt staan het nest te verlaten. Hij gaat de kast ergens anders neer hangen. Je zag aan de man dat hij het jammer vond.
In Horst deden we ons tegoed aan een stuk Limburgse Vlaai. Naast ons zaten twee kermisklanten tenminste zo zagen ze eruit. Elke vrouw die langs liep kreeg een opmerking naar haar hoofd geslingerd. Bij mannen bleven de kaken op elkaar. Bang voor klap op hun muil waarschijnlijk. Vieze ouwe mannetjes waren het, engerds die je niet in donker wilt tegenkomen.
De route was weer super. Wel veel gravelpaden de ene beter dan de ander. Soms waren het ook zandpaden. We moesten zelfs een keer lopen want het was behoorlijk mul.
Vlak voor Horst zagen we een ree. Het beest bleef heel lang staan. Pas op een meter of dertig stoof het beest het bos in. Staat natuurlijk op de foto.
Soms heb je geluk. Sta je bij Arcen op Klein Vink even boodschappen te doen, gaat het ineens regenen. Mazzel dat we even daar stonden. Duurde gelukkig niet lang.
We staan nu een iets grotere camping dan we de laatst dagen gewend waren. Er is van alles dus ook een frituur. Straks lekker aan de patat. Mag ook wel een keer. Als het meezit zijn we zondag thuis. Kan Alex het bier en rosé alvast koud zetten.
De plek bij de tent is niet je van het. Een stuk zand met wat gras er omheen.

Leuke verhalen en foto's en het koude 🍺 en rosé zijn na twee weken fietsen dik verdiend. Wij zullen zorgen dat deze koud staan.

Alex 2022-08-05 20:57:12

En van die purperen hei word je alleen maar blij. Mooie plaatjes weer. Nu een ree, straks wie weet een vos of das. Niet te ver afdwalen, jullie moeten ook nog weer terug. Groet, Lampie.

Lampie 2022-08-05 23:59:38

Door de Maasduinen, een prachtig fietsgebied daar hebben wij al heel wat kilometers gefietst en gaan er dit jaar ook wel weer door. Geweldig om jullie zo te kunnen volgen🚴🚴

Jentinus en Roelie 2022-08-06 00:16:23

Een flink stuk door Limburg mee gepakt, met allerlei leuke en soms minder leuke dingen. Ondanks het ontbreken van een appeltaartje, zijn jullie niet TD tekort gekomen. Vandaag werd deze vervangen door een stukje vlaai. Als rasechte Limburger ben ik natuurlijk oh zo nieuwsgierig welke vlaai het is geworden. Rijstevlaai? Het verhaal van de naamgeving van de camping is uniek, daar zullen er geen 2 van bestaan. En dat het heerlijk fietsen is door de Maasduinen geven Jentinus en Roelie al aan, wij hebben dit afgelopen najaar al ervaren en kunnen delen met jullie ervaringen toen jullie ons opgezocht hebben in Gennep. Dus ook voor jullie een bekende omgeving. Nog samen gegeten in een zeker passend etablissement, voor een verhaal van Bart. 2 dagen doortrappen en dan staat jullie beloning alweer te wachten bij Alex. Weinig regen voorspelt, als jullie nog zand en gravelpaden voor de kiezen krijgen, hebben niet alleen jullie dorst maar ook jullie ‘kettingen’. Goede thuisvaart.