Hangen op Texel en zandhappen op Vlieland

Nederland, Vlieland

Was me het dagje wel. Rustig vertrokken uit Callantsoog, was behoorlijk fris. In Den Helder bij de Hema aan het ontbijt. Daarna richting de boot naar Texel. Hier ontdekken we weer het Nederlandse fenomeen. De boot gaat om 10.30 uur. Als een kudde schapen staat er al een hele rij fietsers voor het gesloten hek te wachten. Het is net als of je op Schiphol bent. Wij hebben dus eerst rustig ons fietsie tegen een muurtje gezet en lekker op een bankie gezeten. Iedereen is bang dat ze de boot mist.
Na twintig minuten waren we al op Texel, waar we dag hangende zijn door gekomen. Daar een terrasje en naar het volgende plaatsje en terrasje. De portemonee is snel leeg.
Het mooiste moest nog komen. Om 17.15 uur met de boot naar Vlieland. 25 fietsen en 25 mensen kunnen erop. Koud maar super gaaf. Op de boot kregen we nog een juttertje aangeboden. Nou je moest er wel 2 euro voor dokken.
Als we aankomen op de grootste zandvlakte van Europa staat Tjeerd met zijn Vliehors Expres ons op te wachten. De fietsen gaan erop en wij stuiven over de zandvlakte. Alles zit wel onder het zand maar de belevenis is super.
Bij het Posthuys mogen we verder met de fiets. Niet moeilijk want er is maar één weg naar het dorp.
We hebben geboekt bij het Loodshotel en kunnen rustig aan doen. Morgen verder met de boot naar Harlingen, 7 uur vinden we te vroeg dus nemen we die van kwart voor 12.
Nu nog wat eten. Met al dat gelanterfant hebben we toch nog 60 km gefietst.

Ziet er super uit, mooie foto’s. Geniet ervan, het weer is super 😎

Egbert 2019-06-27 21:00:37

Super leuk om

Astrid 2019-06-27 21:12:05

Super leuk om jullie avontuur te mogen lezen!! Prachtige foto’s!!

Astrid 2019-06-27 21:14:01

Mooie foto's! Die vogel heb je er ook scherp op gekregen. Maar die mensen gaan niet voor niets maar Texel. Ze voelen zich verbonden met de schapen. Want als er 1 over de dam is......

Jitske 2019-06-27 23:16:02

O heerlijk de eilanden , echt goed weergegeven op de foto s . Ook al ben je er niet je ruikt bijna de zee.

Anja H 2019-06-27 23:47:38

Mooi is Texel hè? ;-) Geniet!!