Naar het hoogste punt Pfunds naar Mals 43 km

Italië, Malles Venosta

Vanmorgen in een hut de tent gevouwen, want donkere wolken dreven over ons heen. Gelukkig bleef het droog. Er stond ons een zware tocht te wachten.
De eerste 3 km gingen met 5% omhoog, daarna iets naar beneden en dan 6 km met een percentage van 7% omhoog. Het weer werd steeds slechter, laatste stuk reden we in de mist. In Nauders stopten we voor de koffie, binnen zaten onze Friese doorfietsers al aan de koffie.
Niet veel later kwam het water met bakken uit de lucht. Na een pauze van anderhalf konden we weer verder.
De Reschen Pass passeerden wij op 1530 meter hoogte.
Omdat het weer bericht niet veel goeds voorspelde hadden we in Mals een hotel geboekt.
In Italië scheen echter volop de zon. Na een schitterende afdaling kwamen we even na de middag aan in Mals.
De Dokkumers kwamen een uurtje later binnen.
De tent is weer droog, de batterijen weer opgeladen, de alcohol op peil. We kunnen er weer tegen. Morgen gaat het verder, Venetië komt steeds dichterbij. Vandaag zijn we in Oostenrijk, Zwitserland en Italië geweest.