Bremen een mooie stad en buienradar schaffen we af

Duitsland, Wildeshausen

Nartum - Bremen - Aumühle 95 km 6 1/2 uur

Heerlijk wakker worden geen tent om op te vouwen. Buienradar gaf volgens Watsina aan dat het droog zou blijven. Nu kan die buienradar volgens mij de prullenbak in, want droog is het niet gebleven. Het was niet veel wat er viel maar jas aan jas uit was het even. We waren erg vroeg vertrokken zonder veel voedsel. Bij een plaatselijke winkeltje in Quelkhorn had moeke de koffie en broodjes gelukkig klaar. We kwamen door een prachtig natuur beschermingsgebied (Borgvelder Wümmewiesen) waar de reetjes rustig stonden te grazen. Rust zegt dan genoeg over dat gebied.
Niet veel later bij de supermarkt nog wat te bikken ingeslagen. Toen kwam prachtige centrum van Bremen. Even lekker terrassen en genieten van een specialiteit uit Bremen (zie foto).
Voor ons stond een raar mannetje. In zichzelf te praten rare bewegingen te maken. Dan trapte hij een steentje weg en liep er hard achteraan. Hij zat duidelijk te solliciteren naar camping Veldzicht of landhaus Franciscushof. We waren vroeg dus onderweg genieten van de mooie bossen en soms ook modderpaden. Omdat we niet zo ver meer moeten staat de tent na 95 km op een nog in opbouw staande camping in Aumühle. Dus vlak langs het riviertje de Aue.
1855 km gefietst.

Bremen is idd een mooie stad, Hanze stad toch? Welverdiend stukje kirschtorte mit kaffee, wie maakt jullie wat1

Lampie 2021-08-02 18:53:10

Ik ben het volkomen met je eens, afschaffen die buienradar. Jouw commentaar lijkt wel op een onderdeel van een spelprogramma, maar dat was met een petje. Dat Watsina mooie routes uit kan stippelen, wisten we allang en we zien iedere dag weer kiekjes hiervan als bewijs. De natuur spreekt jullie allebei aan, helaas zijn jullie zo af en toe burgerlijk ongehoorzaam. Daar houd ik wel van, geniet van jullie natje en droogje vanavond.

Richard 2021-08-02 21:22:30

We genieten elke dag weer van jullie verhalen en foto's 😄👍