Dag 6. Doorwerth-Wageningen-Amerongen-Maarn-Lage Vuursche-Bussum-Naarden-Muiden-Weesp-Gaasperplas 121 km.

Nederland, Amsterdam

Mooie lange tocht vandaag maar met de wind mee schoot het lekker op. We wilden absoluut niet bij camping Zeeburg kamperen. We hadden geen zin om in de wiet lucht te zitten. En veel campings zijn er rond het Gooimeer niet dus was de Gaasperplas eigenlijk de enige optie.
We hebben van alles teveel. Teveel mensen, beesten, boeren, auto's, etc.
Wij hebben vandaag geen last gehad van trekkers wij konden heerlijk doortrappen.
Onderweg probeerde nog een vrouw op een valse fiets ons bij te houden. Gelukkig duurde het maar kort.
Bij fietscafe De Proloog in Amerongen was de koffie goed en ook nog een flinke ook. Het gebak was ook prima en voor onder de 10 euro een prima prijs.
We hebben wel last van eenden hier op de camping en de buurman stak net een joint in de hens..
Morgen gaan we Amsterdam door en op naar Schoorl.

We genieten weer van de sfeerplaatjes, zoals al eerder gememoreerd, veel ruimte en groen. Inderdaad houden zo Bart! Ik begrijp niet dat er geen barricades opgeworpen worden voor de ingangen van alle Natura 2000 gebieden, deze zijn debet aan de huidige problematiek. We dwalen af, de natuur is prachtig en daar kunnen jullie volop van genieten. Zelfs zonder het roken van droog goed, zoals anderen dat doen. Mooi dat jullie die valse fietser eruit gereden hebben, deze worden vaak vanaf ongeveer 25 kilometer/uur geremd, waardoor de meesten niet harder gaan. Jullie hebben er dus een goede pas in gehad! Jullie zorgen goed voor de inwendige mens, volop koffie, gebak en ga zo maar door. Morgen Pekingeend als ontbijt? Wel vroeg opstaan voor de bereiding, vergt nogal wat tijd. Als jullie in Schoorl zijn, even de groeten doen aan Ronald Komen, onze voormalig directeur… Goede nachtrust voor straks.

Richard 2022-07-28 20:43:21

Onderweg was het genieten van de mooie omgeving. Laten we dat zo houden deze mooie natuur. Laten we het land niet volbouwen. We hebben van alles teveel. Teveel mensen, beesten, boeren, auto's, etc. Zie bovenstaande passage: het lijkt onvermijdelijk Bart, de bevolking groeit, iedereen wil een huis, een auto, een huisdier, 2, 3 keer per jaar op zonvakantie per vliegtuig. Iedereen moet eten, noem maar op. Als je in het oosten fietst denk je ruimte genoeg, in het westen (zo vanaf Utrecht) is het een drukke boel. Veel mensen, weinig grond, al lijkt dat wel mee te vallen omdat mensen samenklonteren (flats, binnenstad, evenementen, strand....) Blijf genieten en niet mopperen op wietrokers, die proberen ook even te vluchten uit de dagelijkse martelgang (vermoed ik..., waarom zou je het anders doen?)