Misschien wel een gratis camping

Verenigd Koninkrijk, Kirkcudbright

Annan naar Kirkcudbright 86 km
Gisteravond nog even achter onze camping gekeken. Een waar stadion, stadion van Annan Athletic Club dat op league two speelt in Schotland. Tijdens ons diner zag ik ineens ballen in de lucht. Ik dacht gelijk aan Kick and Rush. Dus ff kijken, een mooi knus stadion.
Er was eerst nog wel even paniek in de tent ja en ook buiten de tent. We wilden onze foon etc opladen. In Schotland heb je geen twee poot stekker maar een driepoot nodig. Dus Watsina had het hele internet al afgezocht welke winkel we moesten hebben. Vlak voordat we weg gingen kwam onze buuf met zo'n poot aanzetten. Dus weer een stress minder.
Vanmorgen op de kuierlatten wat broodjes gehaald bij de bakker (geen croissants of iets dergelijks, gewoon een simpel wit bolletje konden we krijgen met strookjes kaas). Daarna op pad, rond negen uur zaten we op de fiets.
Tot aan Dumfries was het heerlijk fietsen. Daarna begon het geouwehoer weer en gingen we weer vaak de lucht in. Niet zo steil als gisteren maar pittig en vaak genoeg.
We zien trouwens weinig fietsers. Wat wel opvalt dat de meeste auto's respect voor je hebben. Ze wachten soms of rijden heel voorzichtig om je heen. Bij de supermarkt heb je geen plekjes voor de fiets. We staan nu op een camping bij Kirkcudbright. Hier moet je dus van tevoren mailen en betalen. Omdat het niet lukt hebben we de tent maar neergezet. Van wat vriendelijke Schotten kregen we de code voor toiletten en kunnen we wel douchen en schijten. Volgens de Schotten is er gedonder op de camping en komt er nooit iemand bij de receptie. We zien wel.

Zit in je DNA Bart: voetbalveld..., toch even kijken. Mooie plaatjes weer en goed uit blijven kijken bij heuveltje af! Groet Lampie

Lampie 2023-05-26 21:09:35

Fijne Pinksterdagen! Het blijft goed fietsweer.

Willem Bemboom 2023-05-26 22:00:37

Annan is zelfs gepromoveerd naar League One. Mooie ploaties zo.

Herman Nijman 2023-05-26 23:20:00

Wat fijn om jullie weer zo te kunnen volgen en genieten van de prachtige reisverhalen en de leuke foto's. Nog heel veel fietsplezier en lekker genieten samen, groetjes van ons🚴🚵

Jentinus en Roelie 2023-05-27 02:10:31

En ik altijd maar denken dat de Engelsen zo gedisciplineerd waren en alles netjes geregeld hadden… ruzie in de keet, kennen zij dus ook. Wat mij wel tegenvalt is dat het een synthetic pitch betreft, ze spreken over de plas altijd van het heilige gras. Zie ik opeens een kunstgrasmat op een foto. Wel weer een prachtig zicht op jullie bezienswaardigheden op jullie route, heel anders dan op het vaste land.