Dag 11. Moer - Dongen - Breda - Bavel - Nispen Ossendrecht 83 km.

Nederland, Ossendrecht

Naast ons stonden gisteren twee oudjes. Zoals de ene op de fiets zat liep ze ook , krom dus. Het liedje van Boudewijn de Groot , ' Krom gebogen over zijn stuur' was er toepasselijk op. De fietsen waren uiteraard vals. Ze hadden wel 25 km gefietst. Ze zaten amper en ze staken er twee in de brand, even later gevolgd door een hevige hoestbui. Het toilet , 50 meter verder , werd natuurlijk ook met de brommer gedaan.
We hebben er een rustig dagje van gemaakt. Veel was er niet te zien. Voor het Mastbos in Breda namen we een flinke bak koffie met appeltaart bij Moeke. Daar hebben we zitten puzzelen welke camping we namen. Die van 83 km of 130 km. We kozen voor de eerste optie in Ossendrecht. We hadden hier twee opties. De Boskeelen of Athena.
Athene had niet veel om het lijf of anders gezegd het was een naturisten camping. Nu zijn we niet preuts maar om op de blote konte op een fiets te zitten leek ons niks. Ik denk bij zo'n camping aan ouwe mannetjes en vrouwtjes met van die hangbuikjes waar wat gereedschap onder bungelt. Nee wij staan op Boskeelen met slecht internet.
Veel foto's hebben we niet gemaakt. Bij Nispen namen we nog een Radler. En door het Mastbos heette de weg Eeuwig Laantje, door alle stronken leek er ook geen eind aan te komen.
Morgen wordt het nog warmer dus vroeg op pad.

Ook wel even lekker toch dagje wat minder? Zet hem op morgen met de hitte! Genoeg drinken hè, maar ik gok dat dat wel goed komt jullie kennende ;-)

Jitske 2022-08-02 21:33:58

Geweldig hoe jullie dit allemaal doen en geniet ervan.

Carla 2022-08-02 22:06:42

Blij dat jullie op eigen kracht alles doen en inderdaad verstandig om een dag wat rustiger aan te doen. De afweging die jullie moesten maken was voor jullie volgens mij geen lastige, doe maar normaal is toch iets dat echt bij jullie past. Behalve als het op sporten aankomt, dan kennen jullie bijna geen ho! Kijk maar naar de tochten die jullie al gemaakt hebben en waar jullie overal geweest zijn. Petje af voor jullie, echte doorbijters. Mastbos in Breda, mooie omgeving en heb heel wat uurtjes doorgebracht op de plaatselijke kunstmat die iets verderop ligt bij Moeke. Het is vaker dan één keer gebeurd dat we zaterdagavond gingen stappen in Breda, in de buurt bleven slapen en dan zondagochtend op de kunstmat onze kunsten lieten zien. Nu net niet in België, zeker niet het mooiste stuk, ook zullen jullie merken dat er niet veel campings te vinden zijn in dat deel van La Belgique. En gelukkig wederom een appelpuntje genuttigd, lijkt wel een noodzaak als je lange ritten maakt op de pedalen. Ben benieuwd welke plaats jullie morgen voor ogen hebben. Voldoende drinken want de verwachting is dat het een warme dag wordt.