De kerk blijft in trek

Spanje, Astorga

We zijn nog niet bekeerd, al slapen we vanavond wederom in een soort kerk. Zal in Spanje ook wel terug lopen het kerkbezoek, dus stouw de kerk dan maar vol met stapelbedden, wc’s, keukentje en douches dan komt er tenminste nog wat geld binnen.
Voor 5 euro kun je ook geen tent opzetten. We hebben vandaag aardig wat kilometers weg getrapt, met de wind in de poepert waren we zo in Leon. Een mooie stad met heel veel bedelaars.
Onderweg dachten we Zwanet te horen, echter het waren een stel ooievaars die met zijn allen zaten te klepperen.
Bij Hospital de Orbigo troffen we twee Nederlanders die er al 85 dagen hadden opzitten. Die waren dus helemaal uit Nederland komen lopen. Je ziet trouwens hele vreemde snoeshanen er tussen lopen. Sinterklaas, de kerstman, aboriginals en heel veel Aziaten.
Die staan dus in de keuken je constant voor de voeten, want ze hebben de telefoon allemaal bij de hand.
De meesten hebben de voeten helemaal ingeplakt.
Morgen wacht ons een pittige klim, we gaan weer richting sneeuw.
Nog 280 km te gaan, Santiago we komen er aan.

Wederom een dag boven het gemiddelde, ruim 120 km extra op de teller. Al slalommend om de wandelende pionnen is echt een huzarenstukje, misschien kunnen jullie hiermee een vermelding scoren in Guinness boek of Records. Misschien ook met het aantal foto鈥檚 van kerken op de route... De pijl gelegd met losse steentje is een plaatje, leuk hoe mensen op het idee komen om zoiets te doen, daarna leggen de volgelingen er een steentje bij waardoor de pijl steeds groter wordt. Wel tot gevolg dat er gaten op andere plekken ontstaan, daar dienen jullie met de gegeven weersomstandigheden proberen te ontwijken. Het idee om kerken om te bouwen tot slaapgelegenheden zouden jullie ook kunnen proberen in Ommen. Nieuwe ondernemers zijn van harte welkom 馃槈, ik wil graag helpen om dit te verwezenlijken. Vanavond bijtijds naar bed, de spieren rust gunnen om de cols die gepland staan voor morgen, goed te kunnen bedwingen. Succes maar weer en tot morgen.

Richard 2018-06-01 20:49:41

Hoi Sterkte met de rit naar de sneeuw Geniet nog maar van de laatste kilometers. Wij vliegen morgen 2 juni terug naar Schiphol en komen dan 3 juni om acht uur aan. Groetjes uit Vancouver en nog een fijne week.