De eerste dag naar Schotland

Nederland, Nijkerk

Hardenberg/Nijkerk. Na de koffie bij Jan en Ineke trapten we met de wind in de konte richting Nijkerk. Daar was onze eerste stop bij Vrienden op de Fiets. Echt bijzonder was de tocht niet want het zijn bekende wegen. Omdat het Pontje het Kleine Veer uit de vaart was, moesten we over de grote brug de IJssel oversteken. In Wezep dronken we een bakkie leut en zat er voor 12 uur al bijna de helft op. Daarna kwamen er wegen aan die we nog niet kenden. 't Harde, Nunspeet, Harderwijk we vlogen er door heen. Af en toe van de fietse anders waren we veel te snel in Nijkerk. Om goed 15 uur zaten we aan de Radler bij eetcafé Old Niekark. Daar hebben ze een likeur dat heet boswandeling. Maar niet geprobeerd anders zijn we vanavond verdwaald in het bos.
Na het douchen zitten we weer bij hetzelfde café om lekker te eten (had Watsina nog te goed voor haar verjaardag). Morgen gaan we naar IJmuiden en dan met de boot naar Newcastle. Vandaag 106 km.

En hele fijne fietsvakantie, geniet ervan.Wij wel van jullie reisverslag.🚴🚴

Jentinus en Roelie 2023-05-22 20:14:17

Nr. 17 ziet er gesloten uit; W&B vast op de fiets. Een mooie tocht gewenst, met goed weer, veel bezienswaardigheden en zonder ongelukken of pech. Mooi om jullie te kunnen volgen. Veel genoegen.

Ruth en Frans 2023-05-22 20:28:53

Wat een prachtig vakantie-plan! Fijn dat dag 1 zo voortvarend ging! We wensen jullie een heerlijke vakantie toe! Geniet ervan!

Carla en Wim Kees 2023-05-22 20:29:15

Kijk! De kop is er af. Eerste bestemming gehaald! Lekker bezig

Jitske 2023-05-22 21:16:04

Fijne vakantie, leuk naar Schotland. En nu alvas een weetje: gintonic helpt perfect tegen de muggen🦟

Karola 2023-05-22 22:50:22

Veel plezier!

Herman Nijman 2023-05-22 22:52:39

Fijne fiets-vakantie gewenst in Schotland ! Bart, ik let wel op de vogeltjes in het Laar als ze op het punt staan om uit te vliegen.

Willem & Jacqueline Bemboom 2023-05-23 10:33:17

De komende weken gaan we weer dagelijks uitkijken naar jullie belevenissen. Genietse en maak er weer een onvergetelijke rit van. En eh, ijsje bij passeren Ommen? Dan staan we er weer bij terug komst.