We vlogen er over

Frankrijk, Chasseneuil-du-Poitou

Lekker wakker worden met de konijnen om je heen en dat in de stad Tours. Gisterenavond werden we nog uitgenodigd door onze Deense buren voor een kop koffie. Misschien was dat de oorzaak dat we de slaap moeilijk konden vatten. Op tijd uit de slaapzak, hadden voor het eerst geen natte tent. Wel fris in de ochtend met een graad of tien. Broodjes, fruit en yoghurt hadden we nog. Voor negenen zaten we op onze fietsen en vlogen de kilometers voorbij. Onderweg namen we enkele pauzes voor foto’s, koffie, supermarkt en ijs. Rond half vier zaten we op een heel verlaten camping municipal bij Fontaine. Dat is net boven Poitiers. Toch weer ruim 107 km weg getrapt. Laatste stuk schoot niet op, met enkele pittige klimmetjes en hopeloze aan elkaar geplakte wegen. Dat is vooral niet prettig voor de konte, terwijl de zon ook nog flink van zich afbeet. We waren wel toe aan wat pauze. Ruim 1130 km hebben we achter de kiezen, de helft komt in zicht en kunnen we aftellen.

Leuke verhalen met mooie foto's. Een mooie manier om jullie te volgen. Succes en groetjes.

Rita 2018-05-19 19:21:56

Vandaag hebben jullie mooie kunst onderweg gezien, de brug, de hand met auto’s en de witte streep op Bart zijn benen. Ik adviseer je toch een iets langere broek aan te trekken Bart! Of was de was van gisteren nog niet droog? Nog 2-3 dagen en jullie zitten op de helft. Als je zo kunt rijden als vandaag, zal dit geen echt onmogelijke opgave zijn. Slaap lekker voor vanavond en niet teveel koffie meer drinken vlak voor het slapen gaan

Richard 2018-05-19 21:38:40

Watsina, ik ben benieuwd hoe dat voelt als jarige zo ver van huis, op de fiets de weersomstandigheden ontberen en de klimmen in het landschap trotserend. Vanuit eindelijk een zonnig Ommen, van harte proficiat met jouw verjaardag en Bart natuurlijk met zijn vrouw/fietsmaatje!