Dag 3. Jirnsum/Irnsum-Akkrum-Oldeboarn-Gorredijk-Appelscha-Dwingeloo-Havelteberg 108 km.

Nederland, Darp

De derde dag waren we al vroeg uit de veren. Als Watsina een regendruppel op de tent hoort staat ze al buiten de tent. Tasje over her Brooks zadel want die mag niet nat worden. Met een banaan als ontbijt want de kippen hadden zich niet aan de afspraak gehouden. In Akkrum bij de bakker koffie en twee heerlijke croissants. Via mooie weggetjes en met de wind mee tuften we door het Friese land. Oldeboarn het was of de tijd had stil gestaan. De brug werd met de hand gedraaid. Ook door Gorredijk was het idyllisch fietsen. We reden over de Tjonge en zag gelijk dat ik daar jaren geleden tijdens de halve triatlon van Oldeberkoop in had gezwommen. Drie keer heb ik daar aan mee gedaan. Old memories. Daar hebben we nog koffie gedronken want het leek erop dat we verder weinig meer gelegenheden zouden tegen komen. Via Appelscha en de Fries Drentse wouden kwamen we door het Dwingelerveld. Het was weer genieten onderweg hoewel de wegen nou niet echte biljartlakens waren. Alles went en de wegen gaan vanzelf wel beter worden. We staan nu op natuur camping het Hunehuis. Er staat nog een tent. Het Hunehuis ligt midden in de bossen en aan de rand van Havelte. En ligt bovenop de Havelterberg bij monumentale hunebedden en te midden van heide, bos, vennen en zandverstuivingen.
Het sanitair wil ik niet te veel woorden aan gebruiken. De wc spoelt door en het water is warm en de mensen zijn aardig. Ruim 300 km staat er op de teller.

Mooie plaatjes, mooie omgeving. Ik ken de hunebedden bij Havelte. Heb ik als jochie vaak beklommen. In Ommen ook een klein buitje verder viel het mee. In de ochtend mooi weer. Hopelijk verder ook op jullie tocht de komende dagen. Geniet er van!

Lampie 2022-07-25 22:21:59

Wederom prachtige plaatjes, de uitspanning Nijstad is natuurlijk een tussenstop geweest voor jullie, om na te gaan of het toch echt geen familie is. Jammer van de missende eieren tijdens ontbijt, dat wordt vast ergens gedurende jullie trip recht gezet. De route op de kaart was 1 rechte streep, ergens iets vergeten aan te zetten? Of geen bereik. Veel plezier bij de volgende etappes.