Noar huus

Nederland, Ommen

Zo vanmorgen al voor zeven uur op de fietse. Wat een rust door de prachtige natuurgebieden van Drente. Langs en over de Drentse Aa. Enige nadeel is dat er veel klinkerwegen zijn, waarvan de stenen niet allemaal strak naast elkaar liggen. Lekker voor de konte van Watsina.
Als je vroeg vertrekt op zondagochtend dan hoef je niet te rekenen dat er veel koffietenten open zijn.
In Odoorn was de bakker dat wel en een kop koffie met appeltaart ging er dankbaar in.
Daarna was er een prachtig fietspad door de bossen die in Emmen uitkwam. Tussendoor hadden we nog foto 6 gemaakt bij Drouwen. Een paar keien op elkaar noemen ze daar een Hunebed.
Drenten zijn over het algemeen vriendelijk. Iedereen zegt ,, hui".
De wind was stevig, gelukkig vaak beschut, maar als die tegen blies dan was het ook flink aanpoten.
Bij Coevorden na 92 km even van de trappers om koude Radler naar binnen te werken.
Niet veel later bij de Troubadoer in Hardenberg ging nummer twee er ook heerlijk in. Omdat de knollen aardig op begonnen te raken smaakte de soep prima. Om 15 uur zaten we in Ommen op het terras van Ekkelenkamp aan het wel verdiende ijsje.
Nu zit onze processie tocht er op. Vandaag kwamen er 128 km bij wat totaal 1615 km maakt.
Voor de volgers, we hebben het stuk Oost Groningen laten liggen ivm Remco z'n diploma uitreiking en omdat volgens anderen die route vreselijk saai was. Dus hebben we gekozen voor de originele route door Gruningen.
Iedereen bedankt voor het volgen en de leuke reacties.

Alle weertypen gehad en wat een afstand! Leuk om mee te genieten! Hartelijke groet!

Carla 2019-06-30 16:39:42

Proficiat met deze tocht.🚧🚦 Zo lekker douchen en uit eten 🥗🍜🍰in het centrum. Bart je schrijfkunst was weer voorbeeldig en sprak vaak tot de verbeelding. Tot de volgende keer Groetjes van Ria en Peter

Peter 2019-06-30 16:47:30

Wederom een geweldige prestatie! De overwinning van Max in Oostenrijk valt bijna in het niets met die van jullie. Einde van deze processie... allen de rups is wel nog in ruime mate aanwezig in Ommen e.o. Deze kunnen jullie nu wel missen als kiespijn alsook de ‘hunebedden’ als plaveisel. Ik snap jullie afweging om een stukje af te snijden, je mist er weinig aan(en ik kan het weten als ervaringsdeskundige). Vanavond lekker in jullie eigen bed en gewone kleding aan, zal wel vreemd aanvoelen na ruim 2 weken fietskleding aangehad te hebben. Dikke welkomszoenen en tot snel!

Richard 2019-06-30 17:05:54

Zo en dan zit de Holland Processie tocht er al weer op. Weer genoten van jullie verhalen en foto's. Wat wordt het volgendjaar? Geniet nu nog van jullie welverdiende week vakantie. Groetjes Mirjam

Mirjam 2019-06-30 17:08:55

Het zit er alweer op. Het was weer leuk om jullie te volgen. Welkom thuis.

José 2019-07-01 06:55:47

Wat een rit weer . Respect . Echt een superleuk verlag weer en prachtige foto s . Geniet nog lekker na .