Mooie route met soms bar slechte wegen

Duitsland, Großensee

Kellenhusen - Lubeck - Grossensee 105 km , 7 uur

Gisteren avond lekker uit eten geweest bij de Italiaan. Daarna nog lekker langs de promenade gewandeld en bij de tent nog wat gedronken. Midden in de nacht ging het regenen maar gelukkig konden we vanochtend droog opstaan. De tent was ook redelijk droog, en we hadden brood en koffie. De eerste 4 km begon tegen de wind in, dus we dachten weer zo'n dag. Gelukig bleef het daarbij, al waaiden we soms van de weg. De route die Watsina had gemaakt was fraai. Mooie bos passages en veel groen langs de weg. Niet zo kaal als gisteren. De wegen waren af en toe niet best. De meeste fietspaden kunnen wel een opknapbeurt hebben. Er was ook een landweggetje waar je zelf als wandelaar de hik van krijgt. Enkel bandages zijn dan wel aan te raden. Zeker is dat je er geen auto tegenkomt. Voor mensen met een kunstgebit is deze weg als fietser ook af te raden.
Veel foto's hebben we niet gemaakt. Bij Lütjensee boodschappen gedaan. Als we die nog warm kunnen maken is nog een vraag. De tent konden we wel opzetten voor de bui. We zitten nu binnen want het komt met bakken uit de lucht. Als het zo de hele avond klettert doen we geen oog dicht. Staan op een dure camping in Grossensee. We hopen op beter. Een wasje zit er niet in.
1649 km gefiets plus 126 km met de boot is 1776 km.

Ik lees nu jullie reisverslag en zit te genieten van jullie fietservaring. Geweldig dat jullie dit samen aan het doen zijn. Samen genieten en samen afzien. Met jullie enthousiasme, inzet en karakter heb ik er alle vertrouwen in dat jullie reis een succes wordt. En dan ook nog op die mooie fietsen. Veel succes en goede reis verder. Groetjes, Bert Busstra

Bert Busstra 2021-07-31 23:09:30

Vrijdagavond Italiaans en zaterdag op een houtje bijten in de tent en een zonnedansje maken in de hoop dat het stopt met regenen voor de benodigde nachtrust. Jullie hebben al de nodige hordes genomen en de tegenstellingen zijn gedurende de trip groot. Er wordt in Nederland volop geklaagd over de staat van onze fietspaden, dan weet je in ieder geval dat deze mensen weinig tot nooit in het buitenland gefietst hebben, in ieder reisverslag zie je dit bij jullie terugkomen dat de fiets- grindpaden toch er echt anders uitzien dan die in ons landje. Wat zijn wij verwend! Hopelijk zijn jullie vannacht niet weg gespoeld en hebben jullie de buikjes goed kunnen vullen voor de etappe. Hier in Ommen nagenoeg windstil, komt waarschijnlijk doordat jullie vandaag de wind in de rug krijgen, succes!

Richard 2021-08-01 09:48:56

Heb per ongelijk op de 29 ste jullie iets geschreven 😟

Klaas 2021-08-01 12:15:58

Ik wens jullie in de slotweek mooi weer toe. Droog en een graadje of 22, 23, lekker fietsweer en windstil, of een briesje in de rug. Hou 't droog!