Dag 13. Camping op de Veranda- Reusel - Bergeijk - Soerendonk - Maarheeze - Ospeldijk - Meijel - camping de Torenvalk 92 km

Nederland, Grashoek

Het was niet zo heet als gisteren dus eigenlijk heerlijk fietsweer. Rustig trapten we de beentjes los. Wat ligt er toch een boel troep langs de weg. Kom je in buurt van de Mac dan komt daar de meeste troep vandaag. Fatsoen hebben ze niet meer, we zijn soms echt een tokkie land.
Vandaag ook weer mooie fietspaden door de Brabantse bossen. Gravelpaden hebben we geen hekel aan maar met dat droge weer kunnen we na elk pad van de fiets om de riem even nat te maken. Een piepende riem is niks.
Onderweg kwamen we een monument uit de eerste wereld oorlog tegen. Elektrische draadversperring aan de Belgisch/Nederlandse grens.
In Maarheeze stonden we bij de Jumbo, waar 3 jongens de ramen aan het lappen waren. Gevraagd om onze fietsen te poetsen, hadden ze geen interesse in.
We gingen door het nationale park de Peel en niet veel later zaten we op het terras van het natuurreservaat. Daar hadden ze een kersen radler en die smaakte heerlijk. Als je er citroen in kan gooien dan kan kersen prima.
Op camping de Torenvalk hebben we er geen last van. We staan prima en hebben zelfs een zwembad voor de tent. De buurman regelt een snorkel dus we gaan zo duiken.
In Meijel hebben we de boodschappen ingeslagen. Bart had geen zin om nog een keer verkeerd te fietsen.

We hebben nu ruim 1300 km erop zitten en nog een kleine 300 km dan zijn we weer thuis.

Veel beesten in Brabant, het stikt van de varkensschuren , kippenschuren en koeienstallen. De stank is dan ook vreselijk. Brabanders leven ook korter daardoor wordt gezegd. Flauwekul Bart, Brabo's zuipen gewoon teveel ;-) Troep heb je niet alleen om en nabij MacDonald's. Heb je de zonneweide bij de Vecht wel es gezien, de ochtend na een zonnige dag. Treurig... Van half opgevreten pizza's, de dozen daarvan, tot lege bierblikken en flesjes, ook kapotte, soms nog geen meter van de afvalbak. Onbegrijpelijk... Maar niet zeuren en treuren, veel plezier!!!

Lampie 2022-08-04 20:34:25

Brabant was ook het Mecca van XTC, misschien heeft dat ook de nodige invloed op milieu. De intensieve veehouderij zal zeker een bijdrage leveren, we zullen gezamenlijk moeten kijken als Nederland BV hoe we uit deze impasse komen. Niet louter op 1 industrie richten. Genoeg politiek voor vandaag. Een kleine bijdrage, gisteren andere bezigheden gehad en vanavond waarschijnlijk pas laat een reactie. Zijn jullie Gerrit de Jonge nog tegengekomen op de Torenvalk, hij woont daar al jaren.