Eiland hoppen is ook leuk

Verenigd Koninkrijk, Argyll and Bute

Brodick naar Kilberry 66 km.
Vanmorgen zaten we als volleerde Imkers de tent in te pakken. De midges zoemden om ons heen. Die netjes zijn wel een tip voor hooligans want je bent onherkenbaar.
Het werd weer een pittige onderneming, want er moest weer aardig geklommen worden. Wel zijn rechts om het eiland Arran gefietst. Bij Lochranza namen we de volgende veerboot naar Claonaig op Kintyre.
Met een aantal andere fietsers was het weer heuveltje op en heuveltje af. Een vader met ondersteuning en zijn zoon zonder, slingerden voor ons de weg over. Wij hebben ze niet weer gezien.
Op weg naar Tarbert, want daar was de enige mogelijkheid om nog boodschappen te doen voor de eerste 100 km. Tevens hebben we ons direct maar voorzien van heerlijke Chili con carne. De bakken koffie zijn wat aan de grote kant, haags bakkie komt hier niet voor.
De meeste fietsers die we hier tegenkwamen zijn eilandhoppers, zij namen de pond vanuit Tarbert naar Portavadie.
Vervolgens besloten we om de eerste camping die voorbij kwam bij Kilberry te nemen. Dat was na 65 km (een zeer rustige weg) anders hadden we nog 30 km door moeten harken en het was al bijna 4 uur. En we hebben natuurlijk vakantie.
Nu staan we langs de kust op een prachtige camping bij Cretshengan beach. De douches zijn heerlijk er is een koelkast en alles kan weer opgeladen worden. Morgen zal het ook een kort dagje worden. De keuze is een camping (nouja camping... grasveldje denken we) na 47 km of een camping na 120 km. Niet zo moeilijk toch.
De nachten zullen nu ook iets warmer worden is de voorspelling, want 6°C 's nacht is niet erg warm.
We hebben nu 8 dagen gefietst en ruim 700 km gehad. De bootreisjes tellen we niet mee.

Hee papa en Watsina, leuk om iedere dag weer te lezen over jullie fietsavontuur. Veel plezier nog

Niels Nijstad 2023-05-30 02:08:58

Zijn jullie het klimmen al zat? Die netjes staan jullie prachtig!

Jitske 2023-05-30 07:34:43

Idd Bart, rustig aan, geen gehaast, jullie zijn op vakantie. Weliswaar een hele sportieve, maar genieten, geen prestatiedwang van kilometers scoren.

Lampie 2023-05-30 09:50:34

Helemaal met Lampie eens, de beentjes ook rust gunnen en de omgeving goed in je opnemen. Nu hopelijk verlost van de midges! De vader maakte gebruik van ondersteuning, in het verleden sprak Bart nog van valse fietsen. Toch een ontwikkeling. De nachttemperatuur houdt inderdaad niet over, Watsina zal hunkeren naar een 2e slaapzak en een kacheltje.