Twee verzopen katten fietsten 1 km te ver

Denemarken, Fredensborg

Bastad- Angelholm- Helsingborg - Helsingor - Fredensborg 96 km. 6 uur.

Gisteren hadden we voor de zekerheid een overnachting geboekt. Onderweg mopperde de Watsina al ,, Prachtig weer zonde dat we het hebben gedaan''.
We namen bij Helsingborg de veerboot naar Helsingor.
We waren nog niet uit Helsingor of er doemde een gitzwarte lucht op.
Het begon te regenen, waardoor we gingen schuilen bij een benzinepomp, het leek me te vallen. Dus weer verder. Dat hadden we beter niet kunnen doen.
350 m verder stonden we in de stromende regen. Nog even onder een afdakje proberen te schuilen. Maar we waren al door en door nat. De fietsen waren wel in een keer schoon. Even later klaarde het op en fietsten als verzopen katten naar het hostel. We zitten in Fredensborg een soort Soestdijk in Denemarken. De dag begon nog wel zo lekker al moesten we wel de verschrikkelijke Salomshog op. Dat was het steilste kreng dat we tot nu toe hebben gehad. Wat opvalt in Zweden zijn de vele trimmers en wandelaars in de ochtend. Af en toe nog een wielrenner of iemand op een rolski (langlaufen op wieltjes). Is natuurlijk ook geen wonder want ze gebruiken allemaal Vitae Pro. Het middel dat Erben Wennemars promoot. Toen het programma Kassa ontdekte dat het eigenlijk troep was, wilde hij niet eens reageren.
We zijn dus weer in Denemarken, morgen door Kopenhagen. 106 km per boot en 1236 met de fietse.

Geniet dan maar ook lekker van de rosé en de Guinness 😋

Camiel Slot 2021-07-27 19:44:28

Na zo’n dagje zal het natje aan tafel zeker goed gesmaakt hebben. Zeker verdiend. De titel is helaas niet terug te vinden in het verslag van vandaag, ik ben benieuwd naar de uitleg er an, hoop niet dat door alle nattigheid de navigatie was uitgevallen. Het weer waar jullie nu mee te maken hebben is vergelijkbaar met het onze. Daarvoor hadden jullie die 1.236 km niet voor hoeven rijden. Alhoewel, dan hadden we niet jullie reisverslagen ontvangen en mooie plaatjes. Over dat laatste gesproken, wel goed het slot vastgelegd alleen de verzopen katjes niet…. Slaap lekker voor straks en kijk weer uit naar jullie volgende verslag.

Richard 2021-07-27 20:54:16

Beetje regen hoort erbij toch. Het is maar water. Daar was je je ook mee ;-) Biertje, wijntje, een goed nachtje slapen en er weer tegenaan bikkels!