We zijn weer in het land van mondkapje

Duitsland, Kellenhusen

Nykobing - Rorby -Putgaarden - Kellenhusen 101 km 8 uur

Wederom vroeg opstaan. Gelukkig geen last van een ADHD jongentje uit Berlijn dat naast ons stond met zijn eltern. Moest alles weten. Zo kwam hij gisterenavond bij ons staan dat hij per ongeluk tegen ons alarmslot was gekomen. ,, Ja dat hadden we gezien op de telefoon, zeiden we.''. Hij dacht dat het echt was. ,, Darf ich kucken''. Zijn ouders lagen in een deuk. Die lag vanmorgen nog te maffen, batterij was er nog niet ingedaan. Alles lekker droog. Binnen in de kantine ontbeten en gaan met die banaan. Het waaide nog flink dus was het weer harken geblazen. Gelukkig konden we de laatste 12 km naar de veerboot bij Rorby nog tussen de struiken fietsen.
Niet veel later kregen we de Fehmarnsundbrücke als hindernis. Nu is er met die brug niet veel mis. Het heeft natuurlijk flink wat gekost, maar een fatsoenlijk fietspad van beide kanten kon er niet af. En stukje asfalt van 30 cm. Dus bij tegenliggers moet er iemand de hekken in. Dus toen wij naar boven klauterden konden wij door trappen aan de andere kant hingen wij regelmatig in het hek. Zeker bedacht achter de pc. Echt een aanfluiting.
Daarna werd het prettiger fietsen langs de kust. Onderweg even een Radler uit de supermarkt genomen, dat smaakte prima, was ook een Krombacher
We staan nu op een camping bij Kellenhusen en de prijs is ook gelijk aangenamer, alleen geen keuken.
1544 km gefietst en 126 km met boot.

Misschien dan toch bij een ingenieursbureau kijken of je aan de slag kan. Kun je je mening geven over ieder fietspad dat ze ontwerpen ;-). In Nederland is de woei denk ik net zo hard als daar. Maakt weinig uit. Succes nog even!

Jitske 2021-07-30 21:52:42

Mooie plaatjes wederom. Niet vergeten te genieten, ondanks de tegenwind, tegenvallende fietspaden en aanvallen van chagrijnige bijen ;-)

Lampie 2021-07-30 22:50:55

Veel zaken zaten tegen, ADHD-jochie, te smalle fietspaden, stekende bijen en dat allemaal naast de vele wind. Ook lichtpuntjes, Krombacher Radler(volgens Bart de enige echte) mooie vergezichten en dito huisjes en als klap op de vuurpijl de prachtige pier met echte strandstoelen. Toch een verandering al met al, in ieder geval voor ons als lezers-kijkers. Op naar de volgende stage