De regenjas kon al snel in de tas

Denemarken, Køge

Fredensborg - Rungsted - Kopenhagen - Vedback - Greve - Koge 98 km 6 uur

We waren blij dat we droog konden slapen en dat we niet zaten te mieren om een natte tent in te pakken. Terwijl iedereen nog lag te snurken gingen wij al om kwart voor acht in de regenjas op de pedalen. Watsina had ook prachtige condoom achtige regenschoenen mee genomen. Nou zij kreeg ze met gaten en al om. Ik heb na een dappere poging de pijp maar aan Maarten gegeven. Later bleek dat een goede beslissing. Bij Rungsted kwamen we weer op de geplande route. Watsina is een kei omdat te regelen, hulde. Daar hadden we ons ontbijt genomen bij de Aldi. Bij de bakker ernaast was koffie. Watsina vond de bak Americano prima, mijn bak slootwater ging voor de helft het riool in.
Daarna een prachtig fietspad langs het spoor met af en toe vreselijke kleine klimmetjes die er flink inhakten.
Op naar Kopenhagen naar de kleine zeemeermin. Echt klein, we fietsten er eerst nog voorbij. Wat een drukte om zo'n klein ding. Wel een mooie stad om door te fietsen.
Verder nog door mooie streken al was de wind niet altijd fijn. Onderweg nog ff pootje gebaad. We kwamen nog twee , volgens ons Nederlanders achterop. Wie fietst met Unive komt uit Nederland. Nu staan we op een camping bij Koge. Het waait flink en morgen wordt er nog meer woei voorspeld. Op naar de volgende veerboot en zijn we Denemarken al bijna uit. 1335 km met de fietse en 106 km met de boot totaal dus 1441 km.

Holland’s weer, met regenpak, wind en klimmetjes. Gelukkig dat het niet lang regende, dat is vaak funest voor het humeur van de fietser. Kopenhagen, zeker de moeite waard om te bezoeken, mooie vakwerkhuizen en lekker eten. Dat je dan de zeemeermin voorbij rijdt, snap ik helemaal. Dit kunstwerkje heeft echt een beperkte grootte. Net iets groter dan Manneke Pis in La Belgique. Als er geen drommen mensen staan, weet ik zeker dat je er straal aan voorbij loopt. Een Aldi is wel een uitkomst, je komt die inmiddels overal tegen en de bekende kwaliteit, jammer dat het slootwater van de buren niet te drinken was. Als er een AH of Jumbo in de buurt geweest was, had je daar een gratis kop koffie kunnen nuttigen. En na een dag inspanning is een voetenbadje meer dan welkom. De plaatjes zijn wederom geweldig, dank! Ben benieuwd welk land jullie morgen gaan aandoen.

Richard 2021-07-28 20:45:08

Daar ben ik vrijdag, haha... Goede reis nog.

Herman 2021-07-28 21:13:47

Als je naar Vilsteren was gefietst was je ook nat geworden vandaag hoor. En ach..., een beetje water..., maar goed, het is opgeknapt begreep ik. Hou het goede weer (en humeur) nog een paar dagen vast!

Lampie 2021-07-28 23:35:29

Oh, jullie zijn vergeten om naar het prachtige museum Louisiana, net boven Kopenhagen, te gaan. Mooi doel voor een volgende keer. Fijne tocht, jullie lijken wel echte kilometervreters🙃

Karola 2021-07-29 00:09:04

Is maar goed dat navigatie van Watsina goed werkt anders kwam jij Bart nooit weer thus 😃 Straks in het mooie( Mien) Hardenberg komen wonen en jullie verhaal aan te horen lijkt me gezellig met jullie .Trap nog effe door Bikkels 💪💪Groerjes Klaas