De wind en veel slechte wegen waren we spuugzat

Duitsland, Hagen im Bremischen

Neuborgee - Reekenfeld -Jarkebrugge-Torsholt-Golzwarden -Sandstedt 110 km

Het is altijd een geheister de eerste keer tent afbreken, en vertrekken. Dan op zoek naar koffie maar in die kleine dorpjes is weinig te vinden. Als je denkt dat het een winkel is het een tuincentrum. Het schoot niet op. We hadden last van veel wind en veel slechte wegen.. .Parijs Roubaix was er niks bij. Wat een gestuiter. Soms was het beter om op het voetpad te fietsen dan op de weg of het fietspad. Echt heel bijzonder was het Ammerland ook weer niet of je moet van mais houden. Ook niet veel fietsers, wel een vreselijk meurende meeuwen kolonie. Vlak voor de Weser hebben we boodschappen gedaan en moesten we nog lang wachten voordat we die hele brede rivier over konden. Direct erna konden we onze tent neerzetten voor 10 euro
Niet duur maar daar is alles mee gezegd. De douches zijn schoon en warm dus dat is prima. Morgen naar de Elbe met vast weer tegenwind🌬️

Na dag 2 de balans opmakend, komen jullie van alles tegen. Jullie spreken over stinkende meeuwen, maar op de foto’s zien we een hele groep ooievaars, een voorbode voor nog meer kleinkinderen? Dat de fietswegen in de omringende landen niet zo mooi zijn als in Nederland is herkenbaar, in ons land zijn we gewoon verwend en dan zijn we in staat om nog te klagen. Hier in Zeeland zijn de fietspaden veel te smal voor de grote groep e-bikers. Ondanks alle onvolkomenheden van de dag, zal het biertje aan het einde zeker goed gesmaakt hebben, als we de foto mogen geloven. Op naar dag 3 en we kijken uit naar jullie verslag.