Jutland is best wel heuvelachtig

Denemarken, Bryrup

Jels - Vejen - Randbol - Boest - Bryrup 111 km 7 uur

Vanmorgen vroeg uit de veren op de tokkie camping. Ja, dat hadden we goed uitgezocht..Camping twee was ook al niet veel soeps, veel van die camper figuren en vaste kampeerders. Best wel aan de maat en bewegen vinden ze niet leuk. Naar de wc gaan ze met elektrische step. Op deze camping is dat niet nodig, maar er kon geen vriendelijk woord af. Scheelt wel in de ochtend want dat ligt dat gespuis nog op een oor. Komen ze al hoestend met een peuk in de mond de tent uit.
Dus we gingen op tijd op pad na een stevige bak koffie en best wel droog brood. Denemarken het land van Smorebrod en Knackebrod. Nou wij hadden niet Fatsoenlijkbrod.
Als je denkt Jutland is vlak vergeet het maar. Het ging de hele dag op en af. Over de rivier de Kongae gingen we over de vroegere grens. Bij Baekke kregen we weer een flink stuk gravel. Dat is zo hoorden we hier standaard, dus we moeten er maar aan wennen. Bij Randbol stond het terras al voor ons klaar. Een paar ouwe Denen hadden in de auto een heel verhaal voor ons. Alleen we verstondem er weinig van. De omgeving was niet verkeerd maar al dat klimmen en ook die soms mulle paadjes waren we soms wel klaar mee. We staan nu met op het laatst nog een hele stevige kuitenbijter op een hele grote camping bij Bryrup. Niet goedkoop en heel erg vol. We kijken over de camping heen.
Na zes dagen fietsen zitten er nu 670 km op. Prima op schema

Prachtig elke dag jullie belevenissen te lezen, je weet het mooi te verwoorden. Foto's ook altijd leuk om te zien

Jentinus en roelie 2021-07-21 21:32:11

Leuke foto's en de omgeving ziet er mooi uit! Je zou maar met pensioen zijn en er zo lang over kunnen doen als je wil, en dan zo veel km per dag trappen! Geniet ervan. Hoe is de temperatuur daar verder?

Jitske 2021-07-21 22:46:45

Niet erg warm wel droog wordt nu warmer.

bart.watsina.travels 2021-07-22 07:45:27

Jullie belevenissen zouden een leuk script kunnen zijn voor een film, zeker het verhaal over de camping bewoners en gewoontes zie ik helemaal voor mij. Inmiddels helemaal in het ritme van ontwaken, toilet maken, tent afbreken en in de fietstassen stoppen(insiders weten dat de juiste verdeling van het gewicht op de fiets van belang is en Watsina is hier leading in), op zoek naar een ontbijtgelegenheid en een kop koffie. De kaart instellen voor de dag en dan op de stalen rossen het land in, op zoek naar mooie plaatjes. Na ruim 100 kilometer op de pedalen gestaan te hebben, op zoek naar een slaapplaats voor de nacht(het lijkt nu wel een Kerstverhaal). Daar aangekomen, verfrissen, omkleden en beginnen met de voorbereidingen voor het avondmaal. Even uitbuiken met hopelijk een kop koffie en dan begint Bart aan het reisverslag van deze dag. Aansluitend, mits de verbindingen werken, gaat Watsina aan de slag met uploaden van de foto’s en het verslag. Hierdoor kunnen de geïnteresseerden jullie escapades op afstand volgen(en daar zijn we heel blij mee!). Succes vandaag met jullie volgende etappe, ik ben benieuwd wanneer de eerste rustdag gepland staat. En natuurlijk Bart, keurig dat jij gisteren gekookt hebt, ben benieuwd of Watsina ook smakelijk gegeten heeft.