Ommen naar Amersfoort 110 km

Nederland, Amersfoort

Het is als de duvel er mee speelt. Voor de vierde keer op rij is onze eerste tocht een natte bende. Onze tocht begint traditie getrouw bij Rudy van de Smaak. Na twee sterke bakkies koffie konden we even na 9 uur vertrekken. Vertrekken op de eerste dag gaat met horten en stoten. Dan zit er weer modder op de nieuwe spatborden of schuurt ergens wel een riem.
Maar bij spatborden krijg je geen natte konte en natte en kouwe poten. Dat fiets een stuk fijner. Na het pontje bij Wijhe nog even op de kale vlakte bij Heerde tegen de wind in stoepen, alvorens we bij Margreet aan de koffie zaten. Toch leuk wanneer een collega dat doet. Daarna moesten we even wachten want het regende. Het fietspad langs het kanaal was goed nat.
Watsina had weer een mooie route uitgestippeld. Veel door het bos en dus kwamen we weinig plaatsjes tegen.
In Elspeet bij de Plus een broodje en wat drinken gekocht. Via Speulde reden we mooi door de bossen richting Amersfoort. Na een mooie puzzeltocht kwamen we tegen 16 uur aan bij ons huisje, waar de parkieten ons welkom floten. Even snel wat douchen en bij de Jumbo even wat eten gehaald voor de magnetron. De calorieën zitten er weer aan. Straks nog even naar een vriendin van Watsina in Leusden en krijgen we alweer koffie.
Morgen gaat de rit verder naar Jitske die in Alphen aan de Rijn woont met Pim. We krijgen vast wel koffie. Oat Moarn.

Heerlijk, genietse de komende dagen.

Zwanet 2020-09-05 19:07:43

Leuk om jullie zo te volgen. Mooie plaatjes, lijkt zo helemaal niet op een verregende dag. Succes en veel plezier

Karola 2020-09-05 19:38:18

Idd mooie sfeerplaatjes. Wens jullie droog weer de komende dagen. En niet teveel tegenwind ;)

Lampie 2020-09-05 19:56:44

Mooie foto's en leuke verhalen geniet lekker van deze vakantie 🚲🚲

Jentinusroelie 2020-09-05 22:31:04

Wat leuk dat jullie in Leusden waren. En verblijven in de straat waar wij ook gewoond hebben! Een hele fijne vakantie gewenst!

Carla 2020-09-06 09:17:50

We wensen jullie mooi fietsweer en veel plezier. Zo te lezen fietsen jullie van koffie naar koffie 🤗☕, that's the spirit!

Monique en Ruud 2020-09-06 10:32:38

Jullie zijn weer van start, dit jaar door de omstandigheden niet naar de oosterburen. Later in het seizoen vertrekken vergroot de kans op pluvius. Het landschap is ook anders gekleurd, dat is duidelijk zichtbaar op de foto’s. We gaan weer genieten van jullie verslagen en fotoreportages. Wij gaan proberen het droog te houden voor jullie, geen garantie! Succes en kijk alweer uit naar het verslag van de etappe van vandaag.