Er gaat niets boven Groningen

Nederland, Tynaarlo

Zo vandaag drie provincies doorkruist. Starten in Holwerd en weer over de lange weg langs de dijk. Deurtje open deurtje dicht. Dwars door de schapenkeutels gingen we langzamerhand de binnen landen in. Moddergat kwamen we door en gingen we bij het Lauwersmeer Groningen in.
Wel kaal maar later ook akelige kleine fietspaadjes tussen de weilanden. Het trapte makkelijk weg.
Voor Zwanet gingen we door Ezinge en Garnerd en haalden we wat te smikkelen bij de Attent.
Niet veel later kwamen we de stad Groningen binnen. Aan die stad kwam ook geen eind.
Het was nog vroeg dus rustig door trappend kwamen we aan bij het prachtige Paterswoldsemeer.
Niet veel later in de bossen bij Zuidlaren hebben we onze tent voor het laatst opgezet bij camping Tienelsheem. Morgen trappen we naar Ommen en zit het rondje Nederland erop. Vandaag bleef de teller staan op 104 km. In totaal zitten we nu op 1487, dus morgen nog een dikke honderd erbij en gaan we de 1600 km voorbij. Morgen sluiten we denk ik af met een ijsje bij Ekkelenkamp.

Nou dat is een een snel rondje. Indacht dat jullie er nog een rondje oost Groningen bij zouden doen. Maar een weekje thuis is ook niet verkeerd na al die warme dagen. Dan is een groot ijsje wel op zijn plaats en kunnen de billen rusten na alle inspanningen. Maar Eerst nog even de laatste kilometers wegtrappen. Groetjes Ria & Peter

Peter 2019-06-29 20:11:50

Heel veel succes met de laatste etappe. Wie staat er voor van jullie op de lijst van de bolletjestrui? Ik verwacht dat Watsina degene is en gezien het feit dat er geen echte bergen meer komen, houdt zij de trui ook bij de finish! Slaap wel vannacht, morgen weer in jullie eigen mandjes. Mooi vooruitzicht