Kouwe poten dag

Spanje, Belorado

Als je hoort dat het in Ommen 30 graden is, fietsen wij in een temperatuur van amper 17 graden, brr brr dus.
Vanmorgen vroeg vertrokken want al die gestoorde pelgrims banjeren al om 6 uur naast je bed. Probeer dan maar te slapen met het grote licht al aan.
Het eerste stuk over een blubberpad, was ook deze keer weer een hele bel rit. Om de haverklap liep er weer een zwaar bepakte pelgrim voor je neus. Het leuke was dat één van de laatsten die we inhaalden één van die spaghetti vreters van de avond ervoor was. Enthousiast wenste hij ons een Camino toe ( goede reis).
Onderweg waren de koffie en de warme broodjes lekker en niet duur. De omgeving was mooi glooiend en de tocht niet echt zwaar, al gaf het boekje anders aan.
Onderweg zagen we nog een stel Vale Gieren met een jong heel dichtbij.
Het weer werd er niet beter op want vlak voor de bui kwamen we Belorado binnen, waar we een mooie Auberge vonden.
Binnen ziet het er ook prima uit, we zijn de enigen op de fiets. De rest zijn allemaal wandelaars, die werkelijk overal vandaan komen. Rusland, Duitsland, Engeland, Griekenland, Italië, Duitsland etc. De meesten starten ergens in Spanje en lopen dan naar Santiago. Er zijn maar twee gekken die helemaal uit Nederland komen fietsen. Nog 600 km voor de boeg.

Zwanet

Zwanet 2018-05-29 16:48:51

Gelukkig niet de enige 2 gekken op de fiets. Er komen nog n stel met tulpen, n stel met n bezem wagen en 2 kibbelende mannen ;)

Zwanet 2018-05-29 16:50:30

Hete dag in Ommen, maar maak je geen zorgen over de plantjes. Die zijn zo tegen de avond rijkelijk begoten met (hemel)water. Nog eventjes doortrappen, het eind is in zicht!

Lampie 2018-05-29 18:16:10

Even een snel berichtje, voordat ik met die blauwe zwaan terug naar Nederland ga. 17 graden is wel een lekkere temperatuur om te fietsen, beter dan 30 graden zoals in NL! Ook de bliksem en wind die daarmee gepaard gaan, zouden jullie niet willen hebben onderweg. Die pelgrims ben je na de kortste keren allemaal in de morgen gepasseerd, daarna ruim baan om door te trappen. Zelfs tijd om de gieren te volgen. Jullie zijn gek, helaas nog niet erkend...

Richard 2018-05-29 18:20:16

Mijn hemel, nog maar 600 km. voor de boeg. En met nog 9 negen of tien dagen voor de boeg? Jullie gaan als een speer. Rustig aan maar. Straks hebben de gieren nog een lekker vlezig hapje. Van de wandelaars kom je waarschijnlijk niet af, dat leger van zondigen zwelt alleen maar aan wanneer je dichter bij het einddoel bent. Dus wees blij met je belletje. Hier komt het nu met bakken uit de hemel en onweer hoor je in de verte. Hoop voor jullie morgen een lekkere temperatuur en droog. Succes en plezier!

Johan & thea. 2018-05-29 21:07:52

Jullie kunnen beter niet het loodje leggen. Die gieren hebben echt geen vlezig hapje aan jullie. Geen grammetje teveel aan jullie lijf. Wie verre reizen maakt kan veel verhalen. Bedankt voor jullie verhalen.