Relaxen in Pamplona

Spanje, Pamplona

Gisteren besloten om toch maar naar Pamplona te gaan. Hotel geboekt echt midden in het centrum. Fietsen hangen aan de muur boven de diepvrieskast.
We hebben er een ontspannen dagje van gemaakt.
Net buiten Sangüesa kwamen we op een grindpad. Wat er daarna kwam was adembenemend mooi, de kloof van Lumbier. We bleven maar foto’s maken. Een tocht door een zeer duistere tunnel. De gieren zaten met zijn allen hoog boven ons.
Een eindje verder kwamen we langs het dorp van de bekende wielrenner Michel Indurain.
Nu zitten we dus in Pamplona, de stad die bekend is om de stieren rennen.
Het is wat zo’n stieren arena. Ik heb er niks mee, maar we zijn er geweest.
De stad bruist, stikt van de terrasjes en bier en Radler smaakt prima en de prijzen vallen reuze mee. Toch nog 70 km erbij op de teller. Straks lekker uit eten.

Leuk om te horen dat jullie zo genieten. En een dagje rustiger aan is niet verkeerd dat hoort ook bij vakantie. Bart&watsina heel veel succes nog en ik blijf jullie volgen! Groetjes uit Heerde.

Margo 2018-05-27 19:37:24

Een rustig dagje, toch even 70 km erbij gereden. Ben ik benieuwd als jullie een dag niet fietsen, heet dat dan een saaie dag?! De meesten van ons fietsen geen 70 km per dag, zelfs de helft ervan niet. Vandaag dan wel een rustig dagje, maar niet voor jullie camera’s. Wat een plaatjes, kunnen jullie een mooi fotoboek van maken. Ik kan heel goed begrijpen dat jullie niets hebben met stierenvechten, er zijn wel mooie gebouwen voor geschapen. In Barcelona hebben ze de ‘oude’ arena omgebouwd tot winkelcentrum. Mooi geworden! Dus ze doen toch stiekem een beetje aan recyclen in Spanje, een heel klein beetje. De periode die jullie uitgekozen hebben om deze tocht te maken is wel de juiste geweest. Alles nog mooi groen, niet te warm en toch merendeel aangenaam. Nog even doortrappen en jullie krijgen het einde al in zicht!

Richard 2018-05-28 00:45:54

Hopenlijk genoten van Pamplona. Was zelf meerdere keren in Sangüesa. Ook een leuk plaatsje, in het teken van de pelgrimage naar Santiago. En de indrukwekkende kolonie valegieren. Ze worden gevoed met slachtafval om doortrekken te voorkomen. Wat een machtige tocht maken jullie!!! Ben benieuwd naar het volgende verslag!

Johan 2018-05-28 18:49:12

Vorig jaar in Andalusië ook in Sevilla de stierenvechtersarena bezocht. Ook ik heb hier niets mee. Maar daar was het voor het eerst dat ik iets meer begrip voor hun fascinatie kreeg. Verder zie ik prachtige natuur. Dat hebben wij niet in Hollanda. Al aan de paëlla gezeten? Groetjes..........