Klimmen en nog eens klimmen

Frankrijk, Minzac

Na een hele leuke gezellige avond, met een heerlijke maaltijd en niet te vergeten de rode wijn . Voor dat geld echt geweldig en hele vriendelijke mensen die goed Engels spraken. De volgende dag was onze vriendelijke buurman al vertrokken voordat wij wakker werden, dus akelig vroeg. Terwijl wij de tent afbraken, zat er niet ver van ons een hop (een vogel die je niet vaak ziet) te eten.
Daarna gingen we maar weer eens fietsen. Het werd een pittig dagje, na 34 bergjes van de 4de categorie, 15 van de derde, en 8 van de tweede waren we het na 126 km wel zat. De spreekwoordelijke knollen, waren wel op. Onderweg was er weinig te beleven. Een zwerver die koffie had, een bakker met lekkere broodjes en aan de lucht te ruiken ook enkele aangebrande stokbroden. In Aubeterre sur Drone namen we nog een cola, terwijl Gijs Gans achterons een hele kip naar binnen stouwde.
Langzaam werd het klimmen ook wat prettiger en de afdalingen langer. De eerste camping waar we aanklopten, was natuurlijk ferme. De tweede in Minzac gelukkig open en wie zat er zijn route uit te stippelen , inderdaad monsieur Chagerijn. Er kwamen nu wat meer woorden uit zijn mond. We kregen nog een maaltijd, al hield dat niet over. Een stukje stokbrood, drie plakjes worst, een hamplakje en wat groente. Je kunt niet alles hebben, gelukkig hadden we onderweg nog een bakkie friet gehad. Nog een klein stukje dan zijn we op de helft.

Gelukkig geen galgenmaal! Prima verzorgd en het bloemetje was ‘de kers op de taart’. Ondanks alle colls van vandaag toch nog 126 km, echt een knappe prestatie. Helemaal als ik de uitgestrektheid kijk, de eindeloze wegen in deze streek. Ik verwacht dat jullie de buurman nog wel vaker tegenkomen deze route, hij ontdooit al langzaam. Misschien wilt hij straks wel met jullie mee naar Compostela fietsen! En wordt het een soulmate...

Richard 2018-05-21 20:24:32

Hey luitjes. Gefeliciteerd Watsina en Bart natuurlijk ook met je verjaardag. Jullie zijn al een heel eind op de fiets weg. Ga zo door en jullie redden het. Geniet onderweg van alles en succes verder. Groetjes Gerard en Jannie

Gerard Geerts 2018-05-21 20:32:53

Zo te zien nog twee relatief vlakke etappes en dan aan de bak: de Pyreneeen over. Maar met deze benen en makkie. Wat gaan jullie snel. Benieuwd naar de foto’s. Veel succes morgen!

Johan 2018-05-21 22:01:49

Pittig hoor, respect! En dan na zo'n lange tocht zo'n karig bordje...

Lampie 2018-05-21 23:30:11

OOO al bijna weer op de helft . Hoop dat voor jullie de tijd ook snel gaat tijdens de klim....pff K>K KEI KNAP