Lange eindeloze wegen zonder koffie

Frankrijk, Saint-Angeau

Daar zijn we weer. De elfde dag alweer. Watsina is vandaag jarig, maar koffie met gebak zat er niet in. Er kwam geen eind aan die troosteloze wegen. Graanvelden links, koolzaadvelden rechts maar een café met koffie, nergens. Gelukkig was Coop nog ergens open voor wat brood en bananen. Na 70 km op onze stalen rossen te hebben getrapt, kwamen we aan in Charroux waar een terras was. Een ouwe zuurpruim die we onderweg achterop waren gekomen en een tijdje achter ons aan had gehijgd stond daar ook. Zonder een woord te zeggen koos hij het hazepad. Wij namen daar uitgebreid de tijd voor een grote bak koffie, wat waren we daar aan toe.
Naast ons zaten een paar Engelsen die een stevige maaltijd voor hun neus hadden staan. Omdat de kans groot was dat we in die prairie niks meer tegen zouden komen, namen we ook vis en patat. Dat ging er wel in, en hadden we later ook wel nodig met al die lastige klimmetjes in de brandende zon. Na 112 km vonden we het welletjes en staat roodrunner op camping Chez Devezeau en krijgen we nog een maaltijd. Naast ons staat de chagrijnige man, gelukkig niet te dichtbij. Een einzelgänger. We gaan mooi richting de helft. We willen alle mensen die ons volgen en reacties sturen even bedanken , want dat doet ons goed.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Watsina, jammer van de koffie met taart🎂☕️🎁🎈, maar dat hou je vast te goed. Vol bewondering lezen we jullie verslagen. Jullie dag zit erop, die van ons begint, Groeten Peter en Ria, Vancouver

RiaenPeteropreis 2018-05-20 18:16:28

Gefeliciteerd Watsina🍾🥂🍹en Bart je kijkt naar het eten net of je het niet op kunt,maar we weten wel beter😂ook leuk om jullie te volgen hoor,nog een héle fijne avond en geniet ervan👍ajuus ma weer

Irma 2018-05-20 18:26:06

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Watsina! Jammer geen gebakje. Maar wel een chagrijnige zuurpruim 😂😂😂 Nou bijna op de helft. Super hoor. Nog een fijne avond en heerlijk genieten samen. Groetjes

Mirjam 2018-05-20 18:31:24

Watsina hartelijk gefeliciteerd en Bart jij ook Leuke verslagen van jullie fietstocht petje af Groetjes va ons

Jentinus en Roelie Wink 2018-05-20 19:35:27

Toch weer een dag boven het gemiddelde, ondanks de minimale koffiestops. Als ik het verslag an vandaag lees mis ik 1 ding. Wat zou Bart aan Watsina gegeven hebben voor haar verjaardag? Het is in ieder geval geen mobiel koffiezetapparaat met zone collectoren, geen hotelovernachting, geen hulpmotortje in haar fiets voor de lastige klimmetjes die er nog aankomen, geen trouwring. Wat zou het dan wel zijn? De plekken zijn gelukkig royaal genoeg, dus de buurman ligt voldoende van jullie vandaan. Op naar de helft van boekje 2 en jullie reis!

Richard 2018-05-20 20:48:46

Van harte gefeliciteerd, jullie zijn echte toppers

Karola 2018-05-20 21:11:19

Wat leuk weer om dit te lezen en boven het gemiddelde gefietst! Die zuurpruim fiets natuurlijk niet voor niets alleen. Watsina gefeliciteerd met je verjaardag en daar moet natuurlijk een wijntje op gedronken worden! Veel plezier nog enuh denk eraan morgen moet er weer gefietst worden. Groetjes Heerde

Margo 2018-05-20 23:15:36

Wat een pech voor Watsina, geen koffie met gebak. Maar dat zal Bart vast wel goed maken één van de komende dagen. Trouwens een dikke pluim voor Bart. De verslagen zijn op een leuke verhalende manier geschreven. Gr uit Canada

Peter 2018-05-21 06:03:59

Oeps een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd Watsina. zeker eens met Peter leuk om te lezen maar ook om de foto s te zien .