Heerlijk die watertappunten in de duinen

Nederland, Bloemendaal

Na een zwoele nacht op camping de Vlugtheuvel gingen we al snel richting de Maasvlakte.
Het eerste stuk waren prachtige fietspaden. Na ruim 25 km kwamen we op die gigantische Maasvlakte.
Om in Hoek van Holland te komen moesten we met de Fast Ferry. We hebben bijna een uur op de boot gezeten. Is ook niet verkeerd, de konte krijgt rust en je zit koel. De service was ook niet verkeerd al viel de koffie (erg sterk) niet lekker op de maag.
In Hoek van Holland mochten we verder met de fiets.
Ook hier mooie wegen tot aan Den Haag. Hier moesten we kris kras door de stad. Met al die klinkerwegen en auto's, waren we blij dat we erdoor waren.
Door de duinen was het schitterend fietsen maar wel ontzettend waarm. Gelukkig hebben ze wat hiervoor. Om de haverklap staat er een watertappunt, zie foto. Daar kun je lekker je bidon met vers water vullen of je steekt je kop onder de kraan.
Zo gingen we Katwijk door en even later Noordwijk waar we foto 4 maakten bij de vuurtoren. Een ijsje ging er dankbaar in.
Niet veel later ploften we neer bij camping Vogelenzang niet ver van Zandvoort. De honderd hebben we vandaag niet gehaald maar 95 km is prima. De camping is dat ook, lekker rustig. We kunnen zwemmen hier al is het water 29 graden.
Nog twee dagen dan gaan we met de boot van Texel naar Vlieland. Morgen is Callantsoog waarschijnlijk de eindbestemming.

Dapper met die verschrikkelijke hitte. Ik was in dekking gegaan...

Lampie 2019-06-25 20:02:46

Mooie plaatjes! Hoe gaat het met de jeuk? Is dat al minder?

Jitske 2019-06-25 20:03:25

Weer een mooi verslag. Wie had gedacht dat jullie onder Zuid-Franse temperaturen mochten fietsen. Morgen in IJmuiden een lekker visje verschalken. Goede rit gewenst vanuit een ook zeer warm Provence!

Thea en Johan. 2019-06-25 20:45:23

Jeetje KANJERS , ik lig op apegapen naar het damesvoetbalelftal te kijken . Gelukkig voor jullie wordt het iets minder warm .

Anja H 2019-06-25 20:53:31

Voor jullie is er eigenlijk geen andere keuze dan door gaan met fietsen. Wij kunnen nog kiezen om binnen(25 gr) of buiten(35 gr) te zijn, maar dat gaat niet als je per fiets een rondje NL doet. Hopelijk wordt het morgen iets beter met een verkoelende noorden wind, op de kop dat wel. Leuk om te zien hoe je via de Maasvlakte en het oversteken van de Nieuwe Waterweg per taxi naar het noorden trekt. Prettige avond en goede nachtrust🌅🌃⛺️ Fijne fietsdag 🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♀️ Gr Peter & Ria morgen.