Kort ritje door niet jovele rem

Verenigd Koninkrijk, Gairloch

Torridon naar Gairloch net 50 km 14de dag.
Gisterenavond maar weer eens gewandeld. Door die vervelende midges was het geen lol om bij de tent te zitten. Dus na de aangeboden maaltijd van de buren even een stukje gewandeld. Je wilt niet de hele avond met zo'n schepnet over je hoofd bij de tent zitten.
Je ziet dan ook andere dingen. Zo stond er ineens een hert voor onze neus of een mooi bankstel in een schitterende schuur.
Vanmorgen was de route eigenlijk saai. Eerste gedeelte ging langzaam omhoog. Daarna een lang stuk langs een vervelende weg met veel auto verkeer. De brem bloeide mooi. Overigens zien we ook veel wilde hyacint, boterbloemen een soort wollegras langs de berm.
Geen koffie tenten of iets dergelijks. Alles wat er nog was, het was allemaal closed.
Bij Gairloch bij de plaatselijke golfclub was er wel koffie en heerlijke cake. Daar kwamen we achter dat de voor rem van Bart niet goed werkte. Er lekte olie bij de handgreep. Toevallig een fietsenmaker in de buurt, maar ja het is zondag. Dus een camping opgezocht en de eigenaar wist wel iemand die dat kon fiksen. Vandaag nog de fiets bij hem gebracht. Hopen dat hij het kan repareren, anders met alleen achterrem verder.
We staan gelukkig op een nette camping en een vriendelijke beheerder die meedacht.
Naast ons een fietsende Schot die volgens mij sneller praat dan dat hij fietst.
Als het een beetje meezit zitten we over 3 dagen in Durness en gaan we weer naar beneden.
14 dagen getrapt en 1122 km zitten erop.

Oei..., succes met de kapotte rem. Hopelijk snel gefikst. Nog steeds goed weer daar zo te zien, jammer van de stekende insecten. Veel (fiets)plezier.