Dag 8. Camperduin- Bergen aan Zee - Beverwijk - Velsen - Zandvoort - Vogelenzang - Halfweg - Lisse -Leiden - Hoogmade 100 km.

Nederland, Hoogmade

Vertrokken van de gender neutrale camping. Naast ons stond een vader en zoon (8 jaar) uit Castricum. Ze gingen met zijn tweeën op de fiets voor 14 dagen. Leuk zo'n vader en zoon vakantie. Vooraan de kleine camping was een vrouw de hele avond in haar eentje met dobbelstenen in de weer. Het leek op yahtzee en ze won alles.
Daarna door de prachtige Noord Hollandse duinen. Op en af en van asfalt naar klinker.
Bij Beverwijk gingen we aan de koffie met warme appelgebak. Een stel kauwtjes keken met pretoogjes toe of er wat te halen was. Een ouwe man gooide wat brood en toen waren er eens zes.
Naast ons zaten wat licht getint volk. De ene was luid aan het bellen , heerlijk is dat op een terras. Toen ze even later alle vier gingen roken zijn we maar snel vertrokken. Wij vinden die stank vreselijk.
Bij Velsen met de pont, ook gratis, gingen we verder naar het zuiden.
Via rustige weggetjes bij Vogelenzang wat broodjes en drink yoghurt gehaald. Naast ons stond een motorrijder die ook helemaal bezeten was van onze fietsen. Dus een half uur later maar zeker een gezellig gesprek konden we verder.
We staan nu op camping De Freek bij Hoogmade. We maken het ons makkelijk dus aan de patat want het spettert ook nog.
Nu dik 800 km op de teller.

Bellen op terras moeten ze verbieden. Irritant. Maar eigenlijk zou je dit niet hoeven verbieden, het heeft te maken met fatsoen. Jullie mazzelen met het weer. Veel (eerlijk fiets)plezier nog.

Lampie 2022-07-30 18:27:32

Ik snap dat een gesprek over jullie fietsen de nodige tijd in beslag kan nemen, zijn mooie fietsen en hebben al de nodige ervaringen erop zitten. Als de fietsen konden spreken…. Je hebt het over genderneutrale camping en toch benoem je een vader, zoon en mevrouw. Volgens mij hoor je dan het te benoemen als ouder en kind en een persoon. Dat blijven we in het juiste jargon. Tja, de mensen die meer aandacht hebben voor de telefoon dan voor de omgeving of anderen. Het is bijna onoverkomenlijk. Hoeveel mensen hebben jullie bijna omver gereden, doordat ze overstaken zonder op of om te kijken? Als ze dan ook nog aan het bellen zijn en denken te moeten schreeuwen, om zichzelf verstaanbaar te maken, dan spring je zowat uit je vel. Zoals Willem het al aangeeft, kwestie van fatsoen. Gelukkig blijven we bestookt worden met foto’s van jullie route. Wij genieten daar volop van en dat maakt het verslag ook compleet. Jullie zorgen nog steeds goed voor jezelf en af en toe een snack kan geen kwaad, sterker nog, dat houd de moet erin.