Wind tegen is ook weleens lekker

Nederland, Schagen

Over wind mochten we nog niet klagen. Vandaag hadden we hem vol op de kop. Dus was het flink stampen. Als de weg vlak is het al niet fijn, maar met die kuiten bijtertjes in de duinen al helemaal. Het ging op en af en we kwamen zelfs het bordje 10% tegen. Al had ik wel het idee dat er wel verschil inzit een Hollandse 10% of een Nederlandse 10%. De 10% van de Holterberg is steiler.
Omgeving was fantastisch en we hebben lekker rustig aan gedaan. Mede doordat het achterwerk van Watsina ook niet meewerkte. Vooral op klinkerwegen was het door bijten voor haar.
In Egmond deden we ons goed aan een kop soep. Net ervoor keek een man verbaasd naar het shirt van Watsina. ,, Van der Most Heerde. Mijn zoon werkt daar, Peter Eikelboom". Wat is de wereld dan klein.
Bij Petten moesten we echt stampen, in het mulle grind kropen we tergend langzaam tegen de wind omhoog.
In Callantsoog bij Appie de boodschappen ingeslagen, bleek een verstandige keuze. Camping de Klinkert bleek namelijk vol. Ook wel logisch als je 5 plekken hebt. Dus verder tegen de wind naar camping de Krogt. We staan prima, alleen om met warm water een wasje te doen of af te wassen moet je 20 eurocent ergens in doen. Kniepperds volgens ons. Toch weer 95 km gedaan, morgen nog 25 naar Den Helder, met de boot naar Texel, en dan om 17.15 uur met de boot naar Vlieland op zoek naar een camping. 1260 km zitten erop.

Wat minder warm vandaag, dat zal wel lekker zijn geweest. Na 25 km weer varen over het Marsdiep naar Texel en daarna nog een keer overteken naar Vlieland. Jullie zien zo best veel van Nederland. Goede overtochten morgen en hopelijk nog een plekje op een rustige camping. gr P&R

Peter 2019-06-26 23:07:57

Ha!! Dus jullie hebben Wim Eikelboom gesproken? Grappig zeg!!