Het mooiste fietspad hebben we gehad

Nederland, Stein

Vandaag stonden er aardig wat kuiten bijtertjes ons te wachten. Het ging constant op en neer. De eerste was de Vaalserberg, pittig en best lang. Boven natuurlijk op de foto bij Drielandenpunt.
Terug was een geweldige tocht. Boomstronken, losse rotsen, boom op de weg. Meer gelopen dan gefietst. Eindelijk kwamen we ergens in Belgie uit. Naar beneden ging lekker.
Tenslotte de Eperberg, Gulpenerberg (2x) en tenslotte de Cauberg, viel met volle bepaking niet mee.
Onderweg deden we nog een wedstrijdje met twee Duitsers op de racefiets. Wij met bepakking waren in Gulpen toch eerder boven dan die hijgers.
We zitten nu in Stein na 98 km. Bij 'vrienden op de fiets' . De camping net ervoor kwam niet door de ballotage commissie. Was vieze ouwe meuk.
Maar goed want het waait en dondert en het is ook niet droog.
Morgen gaan we Brabant in, maakt niet uit hoe laat, want in Brabant brandt altijd nog licht.

Dat was wel weer een heftig dagje met al die beklimmingen en afdalingen door bos. Maar goed dat er een Chinees was die jullie grote honger kan stillen en de nodige koolhydraten voor morgen heeft aangevuld. Top dat je onder een echt dak kunt slapen. P.S leg je vervoer goed aan de ketting🙈⛓ Groetjes en op naar het gezellige Brabantse land💡🍻

Peter 2019-06-19 20:37:52

mooi omgeving, en bart weer aan het eten. succes met de heuvels

johan 2019-06-20 07:45:12

Jullie hebben wel heerlijk over de omgeving heen kunnen kijken op het drielandenpunt. Daar nog de kuiten extra kunnen aanspannen door de toren te bedwingen? De kronkelweg vanuit dit punt naar België is inderdaad een adembenemende weg, goed je stuur vasthouden want voor je het weet lig je op je m... Dus mijn advies in de wind geslagen, een gemiste kans! Scheelt mij in ieder geval in mijn portemonnee. Aan de zuidkant van Maastricht heb je veel kleine campings vlak aan de Maas. De weg van Valkenburg naar Stein(er zijn echt leukere plekken in Limburg om de nacht door te brengen!) is niet de mooiste route, het begin is nog glooiend, maar het 2e deel zijn veelal verbindingswegen. Ben benieuwd waar jullie vandaag eindigen. Vanuit Stein kun je relatief snel uitkomen in Brabant, zeker als jullie een stukje afsnijden via België ter hoogte van Wanroij. Hopelijk blijft pluvius jullie vandaag bespaard, het weer is in ieder geval aangenaam om lekker op de pedalen te stampen. Ik kijk uit naar jullie nieuwe belevenissen.

Richard 2019-06-20 12:35:08

Kunnen we jullie handtekeningen ook op de deuren aanschouwen?