Die pelgrims herbergen zijn nog niet zo gek

Spanje, Hontanas

We slapen vanavond voor de derde keer in zo’n pelgrims herberg. Ten eerste met 15 graden is het geen pretje in een tent en ten tweede voor 2 x 6 euro heb je een bed. Daarnaast voor 10 euro een drie gangen menu. Daar kun je geen boodschappen voor halen. Dat kan in dit afgelegen dorp ook niet. Er zijn alleen drie van die herbergen die helemaal vol zitten met 98 procent wandelaars en twee fietsers.
Aan tafel is het heel gezellig want ze komen werkelijk overal vandaan.
De tocht van vandaag was niet zo heel zwaar. Watsina heeft de neiging om tijdens het klimmen gewoon door te kletsen, terwijl een ander rustig wil kunnen ademen.
Omdat we vroeg waren vertrokken hebben we bijna 2 uur in Burgos rond gekeken. Mooie stad met mooie gebouwen. Watsina wilde nog even naar het kasteel klimmen. Nou kasteel, een paar stenen stonden er nog. Het uitzicht naar beneden was geweldig. Vlak voor Burgos kregen we nog een klim van 14 procent.
Dat was even stampen.
Nu zitten we in Hontanas en nog minder dan 500 te gaan.

Fototoestel kapot? Had mij zo verheugd op de herberg met pelgrimgangers aan hun avondmaal. Nou ja, misschien morgen. Het kan maar zo zijn dat deze herbergen geen WiFi hebben, dan wordt het ook kostbaar om alle foto’s te uploaden. Ja Bart, je fietsmaatje heeft waarschijnlijk een iets betere conditie en hoeft ook minder gewicht naar boven te sjouwen. Dan heb je energie over om allerlei zaken te bespreken op de fiets. Voor Watsina is het vergelijkbaar met boodschappen voor het weekend halen bij de Lidl. Voor jou lijkt het wel of je de Mont Ventoux aan het beklimmen bent. Het is niet altijd eerlijk verdeeld, misschien een idee om een deel van jouw ballast over te dragen aan Watsina. Door jullie hoge gemiddelde van de eerste weken, is een kortere afstand bijna een peuleschilletje, alleen de klimmetjes dan niet meegerekend. Ik ben benieuwd of jullie straks in een habijt terugkomen naar Ommen, hebben jullie al een leuk pakje voor Carnaval. Op naar de finish!

Richard 2018-05-30 21:34:12

Yes, de foto’s! Wel een omgeving met veel oude bouwwerken en dan bedoel ik niet Bart! Het aantal kerken neemt ook toe, dus echt een pelgrimstocht. Het geeft wel een goed beeld van de omgeving waarin jullie je bevinden. Het weer is nig steeds niet echt stralend, lijkt mij wel lekker om op de pedalen te staan. Succes vandaag en kijk alweer uit naar het verslag van donderdag.

Richard 2018-05-31 10:19:07

Goede morgen/middag Hwr blijft interessant om jullie te volgen, wat een trip en prestatie. Nog even volhouden en dan zijn jullie er. Die laatste paar honderd doe je met twee vingers in de neus toch. Al geeft Bart wel aan dat Watsina het soms met vleugeltjes doet. Volg haar en je komt er. Nog een hele fijne week daar. Wij zijn hier bijna klaar. Nog een daagje Victoria downtown en daarna vrijdag de koffers pakken en dan vliegen we zarerdag terug naar Schiphol. Groetjes uit een toch wel fris(14 gr) Canada