Fietsen in de bossen en op de kale vlakte van Amersfoort naar Alphen aan den Rijn 66km

Nederland, Alphen aan den Rijn

Na een gezellige avond avond bij Carla en Kees en niet te vergeten Cleo (de teckel) konden we goed slapen in ons tuinhuisje. Om. 8 uur stond er een prima ontbijt klaar, zodat we met een goed gevulde maag ons korte tochtje naar Jitske en Pim konden maken. Het was wel droog maar de wegen goed nat. Spijt van de spatborden hadden we dus niet. Het eerste gedeelte was fantastisch, we reden constant door de bossen. Mooie fietspaden of goede gravel paden.
Bij Breukelen deden we ons te goed aan een heerlijke wafel. We waren niet de enigen die dat lekker vonden, ook een viertal wespen waren niet weg te slaan.
Bij Tienhoven verdwenen de bossen en was het kaal. En in het westen waait het altijd harder dan bij ons. Het was dus met de wind in de snoete flink aanpoten. Vooral voor Watsina was het afzien want haar knie begon vervelend te doen.
We moeten morgen maar aankijken wat het wordt.
Onderweg werden we nog gebeld door ons logeeradres, Bart had de sleutels laten liggen, dus Jitske met Pim hebben deze alsnog voor ons opgehaald (super!).
We zitten nu in Alphen aan den Rijn en gaan straks lekker uit eten. Misschien tot morgen.

Sleutels met een koord om de nek Bart ;)

Lampie 2020-09-06 16:54:32

Pluvius heeft zich vandaag dus gedeisd gehouden, gelukkig. Die Jitse en Pim hebben ervoor gezorgd dat jullie deze etappe niet nog eens hoeven af te leggen, zoals je omschreef zou dit niet de moeite waard zijn geweest. De knie van Watsina had dit zeker geen goed gedaan. Toch maar even een soigneur opzoeken vanavond, die kan Watsina klaarstomen voor de etappe van morgen. Ze kan ook een ondersteunend motortje in haar fiets laten monteren... Geniet van de warme hap vanavond, lekker slapen en op naar de rit van morgen.

Richard 2020-09-06 17:20:07

Redelijk kort bij ons vandaan geweest. In Breukelen ga ik nog wel eens vissen op snoekvisjes. Mooi verslag hoor! Ik word ook vergeetachtig Bart.