Jas aan en bijna niet meer uit, Hirschhorn naar Sindringen 92 km

Duitsland, Hirschhon

Rustig de boel afgebroken in Hirschhorn, waarna bij de supermarkt koffie en een broodje ons ontbijt was. Iets na tienen vertrokken we, terwijl een stel uit Dokkum ook net de bocht door kwamen. Keuvelend een stukje samen gefietst. Zij hadden 6 weken vakantie, wat een weelde. Bij de eerste beste klim waren we ze kwijt.
Het begon inmiddels weer te regenen, dus de jasse maar weer aan. Na een kleine 25 km werd de regen harder, dus schuilen en aan de koffie. Een half uur later kwamen de twee uit Dokkum er ook weer aan, ook drijfnat. Even wat mail gegevens uit gewisseld en weer verder in de regen. Na enkele keren nul op rekest te hebben gekregen, vonden we in Sindringen eindelijk een hotel waar plek was. De tent hangt nu te drogen, en je wilt niet weten hoe heerlijk het is om in een bed te liggen. Geen gekruip uit de tent, geen gemartel met pannetjes. Dit voelt als luxe, het eten smaakte geweldig. Hoef niet eens af te wassen.
Ondanks het trieste weer is de moraal nog prima. In totaal hebben we er nu 760 km op zitten, bijna op de helft.
Morgen hopen we op beter weer.