Vrijdag wasdag

Verenigd Koninkrijk, Highland

Arisaig naar Boardford 41 km.
Een rustige dagje is ook niet verkeerd en soms komt het goed uit. We hadden gisteren besloten om naar camping Skye te gaan bij Broadford. Met de beperkte keuze van campings hier in de Highlands leek ons dat een goede beslissing. De veerboot naar het eiland Skye om 10.15 konden we niet halen omdat de 12 km ervoor nogal pittig waren. Dus we konden rustig een bakkie doen een broodje eten.
Na de overtocht was het eerst weer langs zo'n vreselijke autoweg. Gelukkig kwam er iets over de helft verandering in. Tussen de struiken lag een fietspad. Soms vier meter breed en soms een halve meter. Maar de omgeving is gewoon geweldig. Het is wat anders dan de Oldemeijer of Wijthmenerplas.
We waren dus mooi op tijd op de camping, waar je echt voor alles moet betalen. Een pond voor het opladen van de foon, 7 pond voor een was, zelfs nog een pond voor het wasmiddel. Het was trouwens wel tijd om alles een frisse beurt te geven.
We hebben net boodschappen gedaan want de Coop ligt op 800m.
Als we terugkomen zien we net een Engelsman met zijn vrouw en camper de camping oprijden. Gisterenavond stonden ze ook al op dezelfde camping als wij. Hij, ik schat hem tegen de 200 kg en zijn vrouw haalt zeker de 125 kg wel.
Nadat ze het windscherm hadden neergezet vertrokken ze weer richting dorp. Ja, boodschappen doen , doe je met de camper.
Morgenochtend gaan we hier vlakbij echt ontbijten op de Schotse manier. Bij Siaway gaan we ons daar aan wagen.
Dan trekken we daarna verder naar het noorden. Op Skye vielen de klimmetjes reuze mee. 987 km zitten er op. We moeten nog wel wennen aan de miles. Als er op een bord 11 staat denken we nog vaak aan km's maar het zijn miles. Dus 11 mile is 11 x 1,6 = 17, 6 km. Goed weekend allemaal.

Ruige natuur, mooi om te zien. Even rust nemen dit weekend, het weer blijft goed. Groet van ons, Willem en Jacqueline

Willem Bemboom 2023-06-02 20:48:38

Het blijven gave beelden, goed weekeinde!

Herman Nijman 2023-06-02 20:51:26

Leuk om te lezen dat jullie van de omgeving genieten. Fotos zijn weer prachtig. Niet iedereen is zo fit en gezond als jullie blijkt maar weer ;-) benieuwd wat jullie van het ontbijt vinden morgen. Gaan jullie voor haggis? F

Jitske 2023-06-02 21:46:25

Ach ja, boodschappen doen met de camper. Misschien moesten ze veel inslaan..., enne (met een knipoog) 'oordeelt niet, opdat ook Gij niet geoordeeld wordt' Enne, net wat Willem bemboom zegt: rust nemen is belengrijk en genieten van de prachtige omgeving, hoger dan de Lemelerberg, woester dan de Lemelerberg en leger dan de Lemelerberg!

Lampie 2023-06-02 22:32:38

Wasdag, dan toch 41 km fietsen op een eerlijke fiets, met bepakking en de natuurlijke elementen trotseren. Dat is de echte spirit, kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. Ik ga het jullie niet nadoen, maar geniet ondertussen wel van jullie avontuur, de plaatjes zijn weer uniek en daardoor krijgen wij als lezers een goed beeld van hetgeen jullie allemaal tegenkomen!